Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avonturen en ondeugende streken van de Poesjes
Trigger, Spotje, Knoetje, Sumi, Zatou en natuurlijk kleine Kiki

Veel leesplezier toegewenst met vooral lachwekkende, vrolijke momenten !

In memoriam: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke †

Tiamo, opperkat & superlief, hoofd van de poezenfamilie

Onderwerp:

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 10 sept 2020 18:00 #26308

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14137

Tiamo’s kateroren, hij heeft er last van !

Oorreiniger van huisdierendokter brengt uitkomst

De laatste tijd met name merkte ik op dat Tiamo vaker schudde met zijn kop en ook aan zijn oren krabde Hij leek last te hebben, het oor rook ook, een wat nare lucht en hier en daar een spoortje van donkere uitscheiding. Ik heb toen bij de bestelling van de schildkliertabletjes een flesje oorreiniger gedaan. Hieronder de foto, het Witte goedje ruikt heerlijk naar Mint en werkte meteen. Enkele druppeltjes per oor en dan lekker ... al soppende alles naar boven masseren waarna het overtollige met een tissue te verwijderen . De rest doet zijn werk in de gehoorgang en nu al enkele dagen op rij komen er dit soort klonters uit.. ze hangen opgedroogd aan de oorvacht en is er zo vanaf te pakken, dan nog even de oorschelp schoonvegen en Tiamo lijkt zich er beter bij te voelen.

Zojuist zat hij zichzelf na lange tijd weer voor t eerst te 🧼 wassen. Vorige week heb ik hem nog in bad gedaan en met de waterblazer droog geföhnd,... nu lijkt t erop dat hij zichzelf weer gaat verzorgen, een goed en positieve ontwikkeling die ik graag zie!
Ga zo door 👍 mijn manneke , mijn “ oude botjes” gaat er volledig voor!!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 10 sept 2020 18:08 #26309

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Poezenvrouwtje zegt;

Ik had deze oorreiniger nog niet eerder in mijn poezen-medicijnkastje staan, geen ervaring mee, gebruikte voorheen van t merk Puur maar deze is vele malen effectiever en beter, sneller resultaat en met name de heerlijke frisse Mintgeur van echte Mintkruiden die er o.a. met nog wat andere werkzame kruiden 🌿 aan is toegevoegd is aangenaam.. niet alleen voor mij maar ook de Persjes vinden deze geur niet hi derlijk maar lijken het zelfs prettig te vinden.

💡Een aanrader dus ! Kan dit echt aanbevelen.

Substantie is verrassend genoeg melkachtig van kleur, wel eerst goed schudden voor je t glazen pipetje volzuigt.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 12 sept 2020 12:07 #26312

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Buikje rond gegeten, kruidentabletjes ingenomen en dan...

Tijd voor zijn 💤 ochtenddutje

paw Ik neem t er lekker van, met t ochtendzonnetje op mijn oude velletje... duik ik diep weg in mijn donszachte kussen om naar dromenland te vertrekken. Eindelijk is er weer rust in mijn lijf en kan ik weer genieten , ik loop niet meer te schreeuwen 🙀 maar kan diep wegkruipen en ontspannen op een rolletje liggen slapen. Ik ben momenteel een blije kater , zo wil ik mijn oude dag wel slijten!

_voetje zie mijn ventje nu toch liggen... wie had dat gedacht, enkele weken terug dacht ik hem te moeten laten inslapen... wat een veranderingen! Ik zegen elke nieuwe dag dat Tiamo er nog is. Kijk hem 👑 prinsheerlijk op een rolletje liggen... zo liggen katten alleen als ze het naar hun zin hebben! Dit is een goed teken... EN... ook deze ochtend na zijn ontbijt, heeft hij zichzelf op deze plek eerst weer een grondige wasbeurt gegeven voor hij t zichzelf comfortabel maakte.

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 21 sept 2020 14:30 #26334

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ik laat t mij goed smaken...

paw Vandaag krijg ik LAM (vers vlees rolletjes uit de vriezer van Barf) dat is smullen geblazen. Ik ben er dol op ...!

paw Inmiddels sterk ik alweer wat aan...er beginnen op de kale plekken alweer wat donshaartjes te groeien. Mijn huid is nog wel wat vettiger dan normaal. Ik geef een bruine substantie af ...overal waar ik lig. Vrouwtje doet mij daarom met regelmaat in bad want ook mijn katerstaart is weer heel actief met talg produceren. Gelukkig ben ik snel weer droog...want ja..zeg nu eerlijk, zoveel haar is er niet meer over.

paw daarna zoek ik een warm en comfortabel plekje...

paw buiten in ‘t zonnetje op vrouwtjes stoel....ben ik al snel vertrokken!

_voetje Poezenvrouwtje zegt: Welterusten lieve “oude botjes” van mij...slaap lekker en heb maar mooie dromen !

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 23 sept 2020 09:23 #26336

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Nog meer brokjes uit Tiamo’s oortjes

🦶Waren er al eerder stukjes viezigheid uit Tiamo’s oortjes gekomen... gisteren was t weer raak... de oorreiniger lijkt zijn werk goed te doen en diepgaand te reinigen. Ik had er afgelopen week twee druppeltjes in gedaan en verwachte eigenlijk niet dat er nog meer troep in de gehoorgangen zou zitten... maar kijk dit stuk kwam eruit!

🦶 Ik ga deze druppeltjes zeker in mijn medicijnkastje houden , vindt ze zelfs beter werken dan mijn inmiddels lege flesje van t merk Puur Auris ( sorry maar dat is mijn mening) Fijne ervan is dat de viezigheid een hard brokje vormt en er vanzelf uitkomt, geen gepeuter maar gewoon wachten tot je t kan pakken !

Een aanrader dus als je een goed merk zoekt!

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 23 sept 2020 13:49 #26337

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

zonnestralen op mijn huid...

paw Vandaag nog even genieten van de zon...

paw lekker knus pak ik deze laatste zonnige dag nog even mee..

_voetje Morgen kan het zomaar ander weer zijn en dus neemt Tiamo het er nog even van. Zoals je ziet kiest hij zo zijn eigen vaste plekje uit. Vaak is dat dit stoeltje..soms helemaal bovenop het kussen...andere keren wurmt hij zich erachter of gebruikt het maar voor een gedeelte. Wel altijd met zijn oude lijfje in de zon. Zodra deze langdurig vertrekt neemt hij de beslissing om naar binnen te gaan en het zich daar comfortabel te maken in zijn dikke kussen , gelegen op het poezenpaaltje vlak voor het grote raam met uitkijk op de voortuin en de Mezenfamilies die inmiddels af en aan vliegen om de zonnepitjes te bemachtigen. Dit is voor Tiamo “live-tv” hij vind het prachtig en volgt op de voet wat er zowel op de grond als in de lucht actief is.

Gelukkig gaat ‘t goed met hem, hij knapt weer op en komt ook weer zichtbaar wat aan in gewicht. Hij mag dan oud zijn ...maar het is zeker een doorzetter!

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena