Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avonturen en ondeugende streken van de Poesjes
Trigger, Spotje, Knoetje, Sumi, Zatou en natuurlijk kleine Kiki

Veel leesplezier toegewenst met vooral lachwekkende, vrolijke momenten !

In memoriam: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke †

Tiamo, opperkat & superlief, hoofd van de poezenfamilie

Onderwerp:

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 18 aug 2020 15:35 #26250

• louisse
  • louisse's Profielfoto
  • poezel
  • poezel
  • Ontvangen bedankjes 1941
brr wat een verhaal ja wij hebben in de jaren ook al verschillende beestjes moet laten inslapen .
en sommige worden nog dagelijks genoemd .want ieder beest heeft wel iets bijzonders en vergeet je nooit meer.
maaaar ik hoop voor jou dat hij nog een hele tijd mag blijven .want wat zijn wij zonder deze lieve beesten kindjes
niets want beestjes geven zoveel liefde.
groetjesss
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 18 aug 2020 15:56 #26251

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14137

Dit is ‘t kleine groene boekje van de Huisdierendokter.nl

Handig naslagwerkje dat je zo bij de hand hebt om snel even wat op te zoeken

Aanrader...!! Onmisbaar voor elk baasje

Note: Ik ontving dit gratis exemplaar bij mijn bestelling...zo dankbaar voor dit naslagwerkje!
:Thanks_ Robert en Geeske Smiesing van Huisdierendokter.nl
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 20 aug 2020 09:53 #26252

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
blikvoer terug naar versvlees BARF voor de kat uit vriezer

250 grams rolletjes Vis en natuurlijk en kip zijn favoriet bij Tiamo

paw: Ik ben heel magertjes...vrouwtje noemt mij soms ook wel “magere Hein” of zo...ik weet niet wat dat is ..zal wel iets van de mensenwereld zijn. Ik moet echt nog aansterken want als de ondergrond waarop ik lig , zit of slaap ... niet heel erg dik en zacht is dan doet dat pijn aan mijn huid, dan krijg ik wondjes (doorligwondjes) want mijn botten steken overal doorheen omdat ik geen weefsel heb. Ik moet echt een nieuwe laag vet op gaan bouwen. Vandaag krijg ik gelukkig weer mijn favoriete maal, ik wilde gisteren geen blikvoer meer....was ‘t effe zat dat kittenvoer. Vrouwtje bedoelde het goed hoor maar ik wilde mijn vlees weer terug in mijn bakje. De VISvariant is nu even favoriet want daar zitten minder botstukjes in verwerkt...daar heb ik nu nog wat meer moeite mee. Ook had ik gisteren ineens dat ik mijn drolletje niet kwijt kon...ik maar persen en persen ..uiteindelijk heeft vrouwtje het gepakt met een stukje papier en het harde gedeelte eruit getrokken...spaarde weer een rit naar de DA uit mompelde ze nog. Heel even deed het pijn en miauwde ik heel hard maar daarna...oh...opluchting. Wel moest ik een lepeltje LAXATRACT van haar naar binnen werken, voor de zekerheid zei ze nog toen ik ‘t goedje doorslikte. Vrouwtje legde uit aan mij dat na de heftige diarree en het weinige eten mijn darmen weer op gang moesten komen en er geen vocht meer inzat waardoor deze eerste ontlasting veel te hard en droog en voor deze obstipatie had gezorgd. Nu zou het weer vanzelf gaan ...fluisterde ze mij liefdevol toe!

paw Tiamo: jam-jam, smek-smak, oh ja en het nat dat erbij zit vind ik zo lekker om op te lebberen. Vrouwtje doet er altijd wat lauw water bij , niet teveel want dan gaat de “sneu” er vanaf! Ze weet precies hoe ik ‘t wil hebben. Ik was dat blikvoer zo beu...nu kan ik weer versvlees van Barf verdragen. Dit stilt mijn hongergevoel dat ik door mijn “te snel werkende” schildklier heb veel beter. En nog een voordeel door het verse vlees met al dat vocht erin heb ik ook minder dorst maar is het goed voor mijn lichaam.

paw Kijk zo ziet mijn maal eruit als het na 1 nacht ontdooit is in koelkastgedeelte. Vrouwtje haalt het uit de vrieslade en doet het in zo’n handig messenbakje dat je goed kan afsluiten want het staat natuurlijk bij haar eten in de koeling te ontdooien. Ze haalt ‘t eruit en haalt er een deel uit voor mijn ontbijt. Dekseltje erop en de rest terug in de koeling. Dan heeft ze nog zo’n bakje en doet daar meteen een nieuw rolletje in vanuit de vrieslade voor de volgende dag. Top toch!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 20 aug 2020 11:04 #26257

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Verlate verjaardagsknuffeltjes voor mijn Manneke

16 jaar (15 augustus j.l.)

Mijn allerliefst “oude botjes” je verjaardag is er helemaal bijin geschoten , maar je hebt met vechters-lust toch de datum van je verjaardag weten te overleven. Een paar dagen voor je verjaardag dacht ik nog deze niet meer met je te kunnen vieren...maar dat liep anders omdat jij besloot er volledig voor te gaan.

Hierbij alsnog jouw zo welverdiende verjaardagsknuffeltjes, dank je voor dit cadeau aan mij...dat je er nog bent om te knuffelen.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 22 aug 2020 11:32 #26259

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Goede morgen allemaal... hier Tiamo !

paw eerst mijn ontbijtje nuttigen... verse vis, Smullen geblazen !

paw Samen met poes Spotje, die mag ik wel....

paw Tiamo: op ‘t poezenterras wat aan de achterzijde gelegen, is nog geen zon. En dus ... ga ik heel slim op de vensterbank van ‘t voorraam zitten. Hoog springen lukt mij nog niet zo goed en dus ga ik vanaf de grond met een klein sprongetje op de stoel waarna vrouwtje het bijzettafeltje uitschuift zodat ik via die verhoging en het iets grotere tafeltje een klein sprongetje kan maken naar de vensterbank. Ah...voel eens ...het zonnetje op mijn oude botjes. Dit is heerlijk kan ik je zeggen. Ik heb heel veel behoefte aan warmte!

paw Tussen de lamellen door heb ik overzicht op de huiskamer...

paw zo kan ik alles in de gaten houden...

paw Deze ochtend moest ik wat langer dan gewoonlijk op mijn verse vis wachten omdat deze niet voldoende ontdooid bleek te zijn..en dus liet ik voor ‘t eerst weer eens flink mijn stem horen. Miauwen met volume ..dat gaat mij goed af! Vrouwtje heeft uiteindelijk om het proces te versnellen er wat heet water overheen gegoten zodat ik kon gaan eten. Erg vond ik ‘t niet ..nu had ik een soort van Vis-soep...ik ben dol op nattigheid in mijn eten. NIet teveel..maar een beetje er omheen oplebberen..dat doe ik graag!

Ben toch maar op het dikke zachte wollen karpet gaan liggen...mijn lijfje is zo mager dat zitten op een harde ondergrond niet zo comfortabel en lang vol te houden is, immers schijnt hier ook ‘t zonnetje, bof ik even!
Mijn buikje is rond ..ik ga een tukkie doen, dat mag als je een oude kater bent van inmiddels 16 jaar!
zwaai

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 26 aug 2020 14:09 #26264

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Gisteren nog in ‘t zonnetje... even genieten van de warmte op mijn kale huid...

paw Tiamo: Daar lig ik dan...buikje rond gegeten en dan richting voorkamer om een plekje in de zon te zoeken ... liefst met een dikke zachte ondergrond zodat ik mijn botjes te rusten kan leggen. Nu ik nog zoveel verloren weefsel aan te zetten heb..moet ik het mezelf zo comfy mogelijk maken en dan is dit voor nu een goede optie. Kijk eens de zon schijnt hier volop, de wol is al lekker opgewarmd en dus vlei ik mezelf hier neer en doezel al vlug weg naar dromenland...

_voetje Poezenvrouwtje zegt: Ah gossie.. kijk hem nou toch liggen, mijn “oude botjes” ...mijn papa Jamo (zoals ik hem liefkozend noem) Hij lijkt wel een naaktkat...zijn vacht is zo dun en op sommige plekken zelfs helemaal verdwenen. Nu hij in bad is geweest en de vacht mooi los en fluffy is valt het nog meer op. Wel heb ik de lange punten een beetje bijgeknipt ...in de hoop dat het nog wat voller lijkt en niet zo sluik naar beneden hangt. Wel valt het op dat zijn vacht niet meer zo “mottig” is maar een gezondere aanblik heeft. Die kale plekken? ..dat komt wel weer goed me de tijd!

Note: Tiamo krijgt 2x daags zijn SWS en Geria tabletjes, daar doet hij ‘t beter op dan met maar 1 tablet per dag. Ook had hij heel erg last van obstipatie...hij schreeuwde het uit en probeerde het veel te harde stukje ontlasting eruit te persen, omdat hij hier nu bij herhaling last van heeft krijgt hij ook wat Laxatract toegediend. Nu gaat het goed en kan hij zichzelf ontlasten!
paw Tiamo werd wakker en werd plots heel actief, hij zag Toutie en Shiye bij het bewegende touwtje en dat wilde hij ook wel eens proberen...

paw He...mag ik ook even proberen om dat touwtje te vangen?

paw zo graag even geprobeerd maar die twee laten me niet meedoen...

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena