Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Poes Spotje bij DA , buikwond 2 cm 18 juni 2022 09:03 #27200

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

Spotjes buikwond na operatie…

_voetje Even ‘t hele verhaal nu ‘t eindelijk wat beter lijkt te gaan met mijn lieveling en Buddy-katje.
Spotje had een flinke wond en is met Spoed geopereerd. Hoewel er eigenlijk geen plek voor een operatie was heb ik gebeld dat zij een buikwond had waar pus uit kwam en die ECHT vandaag geopereerd en gehecht moest worden. Geen plek was ‘t antwoord…ik bleef uitleggen dat het niet kon wachten en of ik haar mocht brengen zodat ze het eventueel tussendoor of na werktijd konden doen. Uiteindelijk heb ik haar daar in de ochtend afgegeven en gewacht tot ‘t verlossende telefoontje dat ik haar mocht ophalen.
Ik was nerveus want ik weet dat een narcose op haar leeftijd (15 jr) fataal kan zijn maar er werd me verzekerd dat ze EXTRA zuurstof zouden toedienen. Minuten leken uren te duren en de dag ging maar langzaam voorbij. Ik probeerde mijn zinnen te verzetten door wat te poetsen in huis en een keukenkastjes uit te ruimen (klusje dat ik steeds uitstelde).
Uiteindelijk kwam ‘t verlossende telefoontje dat ze zou worden bijgespoten om wakker te worden uit de narcose.

De wond zat vol pus en de wondranden moesten worden afgesneden om na het hechten weer aan elkaar te kunnen groeien. Het was een langdurige operatie geweest en vele onderliggende huidlagen moesten gehecht. Alleen voor de oppervlakkige hechtingen moest ik over 10 dgn terug om deze te laten verwijderen. (Zie de zwarte knoopjes op de foto)
Omdat ze er ECHT niet aan mocht likken moest Spotje die nare kap om…ze vervloekte dat ding..maar ja..het moest en ik kan me niet nog een operatie veroorloven.

Thuisgekomen liep ze nog wat wankel van de narcose naar boven de trap op…ik bleef dicht achter haar om vallen door haar wankelende loopje te voorkomen. Ze ging in de donkere badkamer liggen en dat vond ik oké.

Dit is de enige nacht geweest dat Spotje niet bij mij in bed heeft geslapen…ik miste haar enorm op mijn kussen en ben een paar keer bij haar gaan checken of alles goed was. In de ochtend ging ze mee naar beneden en is ze even buiten geweest bij Zatou op ‘t poezenterras. Zatou wist niet wat hij zag en stond op een afstandje te kijken…zo van…wat heb jij daar nou? En oeh…jij ruikt vreemd…naar dierenarts…waar ben jij geweest en wat doet dat ding om je nek? Moet je dat nu dragen? Lijkt me helemaal niet comfortabel, zo’n apparaat dat uitsteekt om je kop, kan je wel eten en drinken dan? Hi.hi…die Spotje.

_voetje Spotje was zo boos op mij vanwege die stomme kraag..dat ze met de rug naar mij toe ging zitten. Ze liet echt merken het er niet mee eens te zijn ! Ik had echt met mijn meisje te doen, doch…wat moet, dat moet!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Update: Poes Spotje , buikwond 2 cm 18 juni 2022 09:19 #27201

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Update: Poes Spotjes buikwond na operatie

_voetje Poes Knoetje kwam met regelmaat even een zieken-bezoekje brengen op de bovenverdieping om te kijken hoe ‘t met haar kameraadje gaat. Ook Knoetje vond de kap maar een raar ding. Ze bleef dan ook op afstand, zo apart om te zien hoe de huisgenootjes omgaan met deze verandering. Met name de eerste uren werd er veel afstand gehouden en vooral veel geblazen naar Spotje ( ik denk door de kap maar zeer zeker ook omdat ze naar de DA rook, inmiddels heeft ze haar eigen luchtje weer terug en is de rust wedergekeerd)

_voetje Vreemd genoeg bleef Spotje na de operatie erg klagelijk schreeuwen. Vooral toen de pijnstilling was uitgewerkt. Eten wilde ze amper en dat baarde mij zorgen. Ik haalde de lekkerste dingen in huis maar ze nam een paar hapjes en dan begon de klaagzang. Ook midden in de nacht, zo had…dat ik de ramen dicht deed voor de buren.

Inmiddels slaapt ze weer bij mij en lijkt de pijnlijke klaagzang af te nemen. Ik geef haar een natuurlijke pijnstiller die heel goed lijkt te werken en geen bijwerkingen heeft. Ik vermaal deze en maak dit aan met een paar druppels water (tot een papje en zuig deze dan op in een spuitje) die ik dan via haar bek toedien. Ze lijkt het hier prima op te doen.
Ik diende deze de eerste dagen 2x toe (ochtend en voor ‘t slapen gaan)…nu krijgt ze die nog maar 1 keer per dag (ochtend)
Zo blij dat ik deze heb ontdekt …sterker nog als ik pijn heb slik ik ‘m zelf ook.
De werking is bijna heel de dag…duurt alleen zo’n 45 min. voordat de pijn wegtrekt. Echt een aanrader dus om in huis te hebben.

Langzaamaan gaan we weer stapjes vooruit…gelukkig maar want ik wil heel graag haar :party1: verjaardag vieren!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Update: Poes Spotje zoekt koelte op 13 juli 2022 14:16 #27218

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poes Spotje zoekt koelte op binnenshuis…

tinypaw Nee die hitte en dat benauwde weer buiten is niet aan mij besteedt. Ik zoek een lekker koel en comfortabel plekje binnenshuis, zoals hier.
Heerlijk opgerold zoals wij poezels dat ambiëren, voor de mens geen verschil te ontdekken tussen kop en staart, zo lig ik ‘t liefst!
Eigenlijk mag ik van vrouwtje hier niet komen maar ik was stiekem naar binnen geslopen in een onbewaakt moment en toen ze het ontdekte kon ze het niet over haar hart verkrijgen mij weg te sturen.

tinypaw Tja ik Spotje heb nu eenmaal een streepje voor op de andere poezels hier in huis van Poezenvrouwtje en ….ik heb een heeeeel speciaal plekje in haar hart Hearts: weten te veroveren waar ik op dit soort momenten graag een klein beetje (misbruik) gebruik van maak handje_mond

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Wat is dat voor lekkers? 03 aug 2022 13:08 #27231

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Wat is dat voor lekkers?

🐾 Dat ziet er smakelijk uit vrouwtje… is dat jouw lunch? Ruikt ook zo goed die roomboter met geitenkaas!

🐾 Echt heel lekker, dankjewel dat je dit even een onbewaakt ogenblik hebt laten liggen zodat ikminn slagkon slaan.

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Wat is dat voor lekkers? 06 aug 2022 20:03 #27234

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023
Fijn dat Spotje weer beter is :heartbeat: :heartbeat: !
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Wat is dat voor lekkers? 07 aug 2022 12:42 #27241

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Fijn dat Spotje weer beter is :heartbeat: :heartbeat: !

Ja het gaat weer beter met Spotje. Ik ben zo blij dat ze nog steeds mijn “schaduw” in ‘t dagelijkse leven is…en mijn slapie in de nachten.
Mijn “buddy-cat”

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gemaakt door Kunena