Spotjes buikwond na operatie…

Even ‘t hele verhaal nu ‘t eindelijk wat beter lijkt te gaan met mijn lieveling en Buddy-katje.
Spotje had een flinke wond en is met Spoed geopereerd. Hoewel er eigenlijk geen plek voor een operatie was heb ik gebeld dat zij een buikwond had waar pus uit kwam en die ECHT vandaag geopereerd en gehecht moest worden. Geen plek was ‘t antwoord…ik bleef uitleggen dat het niet kon wachten en of ik haar mocht brengen zodat ze het eventueel tussendoor of na werktijd konden doen. Uiteindelijk heb ik haar daar in de ochtend afgegeven en gewacht tot ‘t verlossende telefoontje dat ik haar mocht ophalen.
Ik was nerveus want ik weet dat een narcose op haar leeftijd (15 jr) fataal kan zijn maar er werd me verzekerd dat ze EXTRA zuurstof zouden toedienen. Minuten leken uren te duren en de dag ging maar langzaam voorbij. Ik probeerde mijn zinnen te verzetten door wat te poetsen in huis en een keukenkastjes uit te ruimen (klusje dat ik steeds uitstelde).
Uiteindelijk kwam ‘t verlossende telefoontje dat ze zou worden bijgespoten om wakker te worden uit de narcose.
De wond zat vol pus en de wondranden moesten worden afgesneden om na het hechten weer aan elkaar te kunnen groeien. Het was een langdurige operatie geweest en vele onderliggende huidlagen moesten gehecht. Alleen voor de oppervlakkige hechtingen moest ik over 10 dgn terug om deze te laten verwijderen. (Zie de zwarte knoopjes op de foto)
Omdat ze er ECHT niet aan mocht likken moest Spotje die nare kap om…ze vervloekte dat ding..maar ja..het moest en ik kan me niet nog een operatie veroorloven.
Thuisgekomen liep ze nog wat wankel van de narcose naar boven de trap op…ik bleef dicht achter haar om vallen door haar wankelende loopje te voorkomen. Ze ging in de donkere badkamer liggen en dat vond ik oké.
Dit is de enige nacht geweest dat Spotje niet bij mij in bed heeft geslapen…ik miste haar enorm op mijn kussen en ben een paar keer bij haar gaan checken of alles goed was. In de ochtend ging ze mee naar beneden en is ze even buiten geweest bij Zatou op ‘t poezenterras. Zatou wist niet wat hij zag en stond op een afstandje te kijken…zo van…wat heb jij daar nou? En oeh…jij ruikt vreemd…naar dierenarts…waar ben jij geweest en wat doet dat ding om je nek? Moet je dat nu dragen? Lijkt me helemaal niet comfortabel, zo’n apparaat dat uitsteekt om je kop, kan je wel eten en drinken dan? Hi.hi…die Spotje.

Spotje was zo boos op mij vanwege die stomme kraag..dat ze met de rug naar mij toe ging zitten. Ze liet echt merken het er niet mee eens te zijn ! Ik had echt met mijn meisje te doen, doch…wat moet, dat moet!