Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Maak hier uw eigen dagboek aan met de avonturen en foto's van uw harige huisgenootjes en deel ze met de lezers...

Onderwerp:

Vredig met z'n tweeën, Kareltje en Aura 21 sept 2024 16:54 #28308

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2077
Ter voorbereiding van de komst van de Litter Robot 4, heb ik een aantal acties ondernomen.
- De derde kattenbak heb ik beetje bij beetje verplaatst over een periode van enkele weken, tot hij naast de tweede kattenbak stond. Deze bak, die een stuk kleiner is, gaat er in eerste instantie ook blijven staan, als back-up. Tot blijkt dat de LR4 het goed werkt en aanvaard wordt.
Foto van de grote bak :

- Wat ik in deze weken ook gedaan heb (behalve toen we op vakantie aan zee waren) is de grote bak, zoveel mogelijk na elk gebruik schoonscheppen. Zodat de plaats van de grote bak de voorkeur geniet. Het is wel de bedoeling dat er nog een tweede LR4 bijkomt op de plaats van de eerste bak, als de nieuwe goed aanvaard wordt. En dat heeft grotendeels het gewenst resultaat, de meeste nummertjes 2 komen in de grote bak terecht.

- Op de plaats van de grote bak stond het geraamte van een kast, om het tafelblad dat er op ligt te ondersteunen. Dat tafelblad bedekt 2x2 van die kasten (de andere hebben lades). Dat geraamte heb ik op de hoek vervangen door een tafelpoot.
In het slechtste geval is het tafelblad te klein, omdat ik het misschien te veel moet verplaatsen vanwege de poot, ik heb maar 3cm overschot aan de andere kant. Dat zien we wel als de LR4 op zijn plaats staat. In geen geval een dringend probleem.
Groetjes van Marleen en een

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

De nieuwe Litter Robot 4 27 sept 2024 16:25 #28311

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2077
Net zoals de nieuwe voeding, gaat dit mondjesmaat.
Hij staat er nu bijna 2 dagen en Kareltje heeft 'm eindelijk gedoopt. Aura is er vooral nieuwsgierig naar als hij draait.

Hij staat momenteel constant in nachtstand en ik laat 'm handmatig een reinigingscyclus doen, als ik zie dat een van de katten in de bol is geweest. Dat kan met de (tweede van vijf) bedieningsknoppen of met de app.

Deze LR komt standaard met de mogelijkheid tot wifi, maar die kan uitgeschakeld worden. De Whisker-app is wel noodzakelijk om 'm naar eigen smaak in te stellen en om de bakactiviteiten van de katten te kunnen volgen. Nadeel is wel dat de gewichtseenheid die ze gebruiken alleen pond (lbs) is. Met eigen smaak bedoel ik je katten, het soort kattenbakvulling, hoe je wil dat de LR werkt (nachtmodus, tijdspanne tussen gebruik en reiniging e.z.m.

Wat opvalt is het gebrek aan geluid. Het vallen van de 'bollen' in de lade is zowat het enige wat je hoort. Bij die lade worden er bijpassende vuilzakken geleverd. Maar net zoals mijn vroegere LR,, maak ik daar geen gebruik van, omdat ik de afval in onze wc kwijt kan (plantaardig grit daarvoor geschikt). Die lade moet ik dan wel om de dag of om de 2 dagen leegmaken, maar dat vind ik geen bezwaar.

Eigenaardig vind ik ook, is dat ik mijn LR bij Robotshop moest kopen, en Nederland kan 'm bij Whisker zelf bestellen.
Groetjes van Marleen en een

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena