Net zoals de nieuwe voeding, gaat dit mondjesmaat.
Hij staat er nu bijna 2 dagen en Kareltje heeft 'm eindelijk gedoopt. Aura is er vooral nieuwsgierig naar als hij draait.
Hij staat momenteel constant in nachtstand en ik laat 'm handmatig een reinigingscyclus doen, als ik zie dat een van de katten in de bol is geweest. Dat kan met de (tweede van vijf) bedieningsknoppen of met de app.
Deze LR komt standaard met de mogelijkheid tot wifi, maar die kan uitgeschakeld worden. De Whisker-app is wel noodzakelijk om 'm naar eigen smaak in te stellen en om de bakactiviteiten van de katten te kunnen volgen. Nadeel is wel dat de gewichtseenheid die ze gebruiken alleen pond (lbs) is. Met eigen smaak bedoel ik je katten, het soort kattenbakvulling, hoe je wil dat de LR werkt (nachtmodus, tijdspanne tussen gebruik en reiniging e.z.m.
Wat opvalt is het gebrek aan geluid. Het vallen van de 'bollen' in de lade is zowat het enige wat je hoort. Bij die lade worden er bijpassende vuilzakken geleverd. Maar net zoals mijn vroegere LR,, maak ik daar geen gebruik van, omdat ik de afval in onze wc kwijt kan (plantaardig grit daarvoor geschikt). Die lade moet ik dan wel om de dag of om de 2 dagen leegmaken, maar dat vind ik geen bezwaar.
Eigenaardig vind ik ook, is dat ik mijn LR bij Robotshop moest kopen, en Nederland kan 'm bij Whisker zelf bestellen.