Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
02 juni 2023

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

“Dagelijkse perikelen van ‘t poezenvrouwtje“

Avontuurlijke verhalen en belevenissen van de poesjes

Spotje, Trigger, Sumi, Zatou en kleine Kiki

Welkom en veel leesplezier!

Voor altijd in mijn hart: Tiamo ✞ , Sheva ✞ , Pepe ✞ , Shiye ✞ , Lieveke ✞ , Knoetje ✞
Nu ben je een STERRETJE dat straalt!
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Luna 01 okt 2020 01:38 #26347

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023

Luna werd plotseling ziek, het bleek een hart-longdecompensatie te zijn waartegen geen kruid was gewassen.
Het enige wat we nog konden doen, was haar lijden niet onnodig te laten duren en we hebben haar laten inslapen.
Ze had een leeuwenhart en heeft tot op het laatst gevochten, maar het heeft niet mogen baten.
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Luna / nu ben je een sterretje dat straalt... 01 okt 2020 12:20 #26348

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

Poesje Luna van Marleen

:kaarsjebran
Oh Marleen...nee toch! Dit meen je niet...wat een verdrietig bericht en toch ben ik zo blij met een levensteken van jou ( ik heb je gemaild op je oude privé e-mailadres maar het leek niet meer aan te komen...antwoorden en reacties bleven uit....ik heb je zo ontzettend gemist!!!)
Verdrietig dat dit de aanleiding moet zijn om weer van je te horen want het plaatsen van dit berichtje doet heel veel met mij. Er loopt een traan over mijn wang terwijl ik dit schrijf ... voor mij is het een traan van verdriet maar ook omdat ik (terwijl ik het niet meer dacht je nog te kunnen contacteren en of iets van je te mogen vernemen) opeens deze mededeling zag staan. Ik denk..zie ik dat nu goed...Marleen!!! Oh ja Marleen ...ze is ‘t echt ...meteen zag ik de naam van jouw Lieveling LUNA staan en het topic waaronder. Mijn blijde reactie sloeg meteen om in “oh nee toch” die kleine harige rode ondeugd is er niet meer.

Ik zie dat het filmpje is gemaakt op het dakterras van je oude woning...tenminste dat is wat ik eruit op maak.
Het is fijn haar nog even te kunnen zien in levende lijve terwijl ik in gedachten afscheid van haar neem en haar ‘t beste wens in ‘t hiernamaals waar ze zeker op je zal wachten. Ze is dus niet mee verhuisd naar de nieuwe woning? ( ik heb geen adres , alleen je mail met de mooie foto’s van hoe ‘t zou gaan worden en ook dat je misschien voor Luna de tuin af zou zetten zodat ze naar buiten zou kunnen) Wat hoop ik voor haar dat ze dit nog even mee heeft mogen maken.

Ik hoop zo dat je nog contact opneemt want ik heb zoveel te delen en te vragen aan jou !
Misschien zijn met de verhuizing de e-mailadressen veranderd?

Ik wens je veel sterkte en sluit Luna zeker in mijn hart. Hier staat al een kaarsje voor haar zodat ze naar ‘t licht gaat waar ze zeker op je zal wachten om je te verwelkomen en jullie je weer met elkaar zullen verenigen. Ze heeft zeker mooie herinneringen achter gelaten. Voor de meisjes zal ‘t ook moeilijk zijn geweest en ook zij zullen de eerste tijd gewaar zijn van het fysieke gemis van Luna. Zeker omdat ze altijd op een van de bedden lag !
Liefs mij en de Poezenbende.... (je hebt heel wat te lezen en zal zien dat ook ik bijna mijn Tiamo Tiamo -klik hier en Spotje had moeten laten inslapen...het heeft niet veel gescheeld maar ik heb de oorzaken kunnen vinden en ze zijn er nog. Het zijn hele verhalen geworden maar ik hoop dat het andere baasjes helpt mocht hun lieveling iets schelen en de DA weet ‘t ook niet meer! Zo ook de speciale Chinese kruidentabletjes. Afijn ..ik hoop je spoedig te spreken en verheug me enorm op ‘t moment dat we elkaar weer even zij het via FaceTime kunnen bijpraten.

Veel sterkte met het gemis van Luna :toonmijnhar
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Luna / nu ben je een sterretje dat straalt... 01 okt 2020 14:09 #26351

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023
Dank je wel, Petra.
We zijn nog niet verhuisd, Covid heeft voor heel wat vertraging gezorgd. De oplevering van ons nieuwe huis zou nu voor het eind van deze maand zijn. We verwachten te kunnen verhuizen in december (na eerst nog de nodige schilderwerken).
We hadden het Luna zo gegund om mee te verhuizen, maar dat heeft dus niet mogen zijn.

Voor het eerst in 20 jaar woont er geen poezel meer bij ons. Luna's geest waart trouwens nog in dit huis.

Als er nieuwe poezels komen, zal het in ons nieuwe huis zijn, en zullen het in ieder geval geen raskatten meer zijn. Niet dat niet-raskatten geen gezondheidsproblemen kunnen hebben, maar ik heb een meer dan sterke indruk dat ze er in ieder geval heel wat minder hebben.
En ik heb geen hoge pet meer op van kattenfokkers. Er is voor hen te veel geld mee gemoeid.
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Luna / nu ben je een sterretje dat straalt... 01 okt 2020 14:45 #26354

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Marleen schreef : We zijn nog niet verhuisd
We hadden het Luna zo gegund om mee te verhuizen, maar dat heeft dus niet mogen zijn.

Voor het eerst in 20 jaar woont er geen poezel meer bij ons. Luna's geest waart trouwens nog in dit huis.

Als er nieuwe poezels komen, zal het in ons nieuwe huis zijn, en zullen het in ieder geval geen raskatten meer zijn. Niet dat niet-raskatten geen gezondheidsproblemen kunnen hebben, maar ik heb een meer dan sterke indruk dat ze er in ieder geval heel wat minder hebben.
En ik heb geen hoge pet meer op van kattenfokkers. Er is voor hen te veel geld mee gemoeid.

_voetje Ik zag Luna daar in gedachten al over het gras lopen in de tuin waar ze zo naar buiten zou kunnen zonder gevaar voor drukke weg.
Wie weet stuurt Luna jullie wel een nieuwkomer op het pad zodra je op de nieuwe stek bent en volledig gesetteld.

Hoe bedoel je ... Luna’s geest waard nog rond in het oude huis? (Het toverde even een kleine glimlach op mijn gezicht bij het lezen ervan)

En ja...ik weet dat er veel “kaf onder ‘t koren is” bij de fokkers, zowel onder de puppie’s als de kittens. Nu met de Corona en dat mensen hun banen verliezen en de angst van geen geld hebben zal dit alleen maar meer en meer de kop op doen steken. Mensen doen nu alles om hun hoofd boven water te houden ...helaas..ten koste van alles , dus ook de dieren. Het is een makkelijke inkomstenbron, maar het leed waar je andere mensen zoals de nieuwe baasjes en de kinderen in dat gezin mee opzadelt , het verdriet bij verlies en de kosten van de DA die de pan uitreizen..daar zit men dan niet mee!
Dus ik snap je redenatie...ook al hoop ik stiekem dat Luna toch haar best gaat doen zij het dan voor een “half” langharige kat met mix van gewonde kat.
Dat is mijn gevoel...ik hoop van ganse harte dat dit de waarheid wordt, meestal is zo’n mix onverwoestbaar en sterk . Soms zie ik hier heel mooie half Coon/half straatkat op mijn schutting zitten. Dan denk ik ..is dat nu een Raskat...maar nee zodra ze dichterbij komen is het een mengelmoesje...dat klinkt ook zo leuk!

Ik hoop van harte dat het nieuwe huis jullie veel geluk gaat brengen en een mooie toekomst en nog vele jaren van gezond woonplezier !
:toonmijnhar Ik vind ‘t in ieder geval fantastisch dat Luna ervoor heeft gezorgd dat wij elkaar weer in gesprek zijn. Dat doet me echt deugt Marleen.
Met dank aan tinypaw poesje Luna.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

... / nu ben je een sterretje dat straalt... 02 nov 2020 23:47 #26429

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

:kaarsjebran

... / nu ben je een sterretje dat straalt... 17 juli 2021 10:58 #27062

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Mijn allerliefste ventje..Tiamo laat een leeg mandje achter op zijn vaste plekje

* 15-8-2004. 💫16 -7-2021

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

• Pagina:
  • 1
  • 2
Gemaakt door Kunena