Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
25 nov 2022

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Trigger, Spotje, Knoetje, Sumi, Zatou en kleine Kiki

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †

gezondheid , medische ervaringen, -wetenswaardigheden, (volg altijd advies dierenarts)
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

Bovenstaand wordt in onderstaand artikel bevestigd. 12 mrt 2024 18:00 #28209

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14649

www.catmoneo.nl/regelmatig-vaccineren-en...e-kans-op-nierfalen/

Heel interessant en herkenbaar ook.
Spotje had steeds gebitsproblemen en dus heb ik enkele keren dat ze daarvoor onder narcose is geweest ( soms 3x in 1 jaar) besloten om haar volledige gebit incl. hoektanden te laten trekken.

Ze is een bejaarde dame en doet het nu weer 👍 goed!

Het Titeren ( bloed 🩸 laten prikken en dan de status bepalen) heb ik altijd gedaan toen ik mijn 2 Bearded Collies nog had.. werkte prima en je overbelast t lichaam en organen niet zo!

Tot ik uiteindelijk besloot HELEMAAL niet meer te vaccineren omdat mijn inziens teveel gerommeld werd met de vaccinaties. 💉 mijn hondjes kregen direct erna vreemde klachten en vaak hevige jeuk en huiduitslag met kale plekken. Vanaf die tijd ermee gestopt.

Nu krijgen geen van mijn lievelingsdieren nog vaccinaties, mede omdat ik erachter ben gekomen dat ze jaren voordat bij ons mensen iets met dwang werd geïnjecteerd wat ze jaren daarvoor al in de vaccinaties van hond en kat hebben verwerkt om proef te draaien.

Inmiddels weet ik van fokkers waarvan de katten die voor de show verplicht gevaccineerd moeten worden soms plots soort van vreemde epileptische aanvallen krijgen. Zomaar uit t niets! Het duurt even en dan trekt t weer bij. Heb al paar keer aangegeven stop 🛑 met vaccineren…!!!
Lieve mensen denk goed na als je dier je lief is…

Marleen; dankjewel 🙏 voor deze bijdrage, heb t met veel interesse gelezen en kan t zeer zeker plaatsen.
Dat van de eiwitten was voor mij nieuw… dat van de fosfor ( lage dosering ) in voeding is van belang .. zeker voor Spotje!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bovenstaand wordt in onderstaand artikel bevestigd. 13 mrt 2024 12:34 #28212

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2090
Hier worden de poezels ook niet gevaccineerd, wegens niet nodig. Ze blijven thuis, ook als wij op vakantie zijn. Er komt een oppas 2x per dag, dat geeft ook een bijkomend veiligheidsvoordeel, want ook de brievenbus wordt leeggehaald.
Bovendien kan er een kanker ontstaan die geraleteerd is aan de inentingen. Hoewel die behandelbaar is, vind ik in deze voorkomen toch beter dan genezen.

Coco in het filmpje hieronder heeft dat type kanker doorgemaakt en is, na een zware behandeling genezen.
Op de plaats van de bestralingen heeft deze zwarte kat nu witte pels.

Overigens heeft deze kat voordien al FIP gehad en ook daarvoor een zware behandeling ondergaan.
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Gemaakt door Kunena