Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
gezondheid , medische ervaringen, -wetenswaardigheden, (volg altijd advies dierenarts)

Onderwerp:

wist u dat? / poezenvrouwtje/ Granuloom complex bij katten, wat is dat? 19 juni 2021 17:15 #27003

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

EOSINOFIEL GRANULOOM - complex bij katten, wat is dat?

Hoe te behandelen

🐾 reacties lezen van baasjes na gebruik van SICAL kruiden van Huisdierendokter.nl

Bestellen doe je hier šŸ‘ˆ

🐾Bron Huisdierendokter.nl
Directe link KLIK
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

wist u dat? / poezenvrouwtje/ Kruiden voor vuurwerkangst bij uw dier 19 nov 2021 14:03 #27156

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
🧨 vuurwerk 🧨 

Ja lieve dierenbezitters, het is weer de tijd van t jaar dat er flink op los geknald wordt. Ook hier in de buurt is het dagelijkse kost, met name in de vooravond en nacht.Ā 

mijn Persjes reageren er angstig op en schieten weg onder of achter een meubelstuk.Ā 

mocht je behoefte hebben om ze iets te geven op kruidenbasis dan is hier een link naar de site van Huisdierendokter.nlĀ 

zelf gebruik ik voor mijn Persjes de Pijnstilling, waarvan ook een link geplaatst ( moet bekennen dat hij heel goed werkt want ik slik de 1200 mg zelf ook nu ik een fikse blaasontsteking heb en wat nodig had tegen de pijn om te kunnen šŸ› slapen, kan je zeggen het doet wat t belooft)

nu weet ik tenminste zeker dat ook Spotje er baat bij heeft als ik haar twee keer daags een halve van 1200 mg toedien.Ā 
( je kunt ze namelijk makkelijk op de inkervingen delen met een pillensnijder of een keukenmesje.Ā 

Doe er je voordeel mee!Ā 

Ā 

Klik hier Ā Pan Chow: de nieuwe formule tegen pijn
Klik hier Ā Jing Feng: de nieuwe formule tegen angst

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

wist u dat? / poezenvrouwtje/ dieren in auto, temperatuur loopt snel op, filmpje 05 sept 2022 11:36 #27325

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Hitte en hond in auto...

• Angstaanjagend

Morgen word een hele hete, warme, zwoele dag volgens de voorspellingen:
    Voor alle nieuwe hondenbaasjes , laat een dier nooit achter in een auto ook al parkeer je deze in de schaduw en laat je alle raampjes een stukje open zoals in dit filmpje. Bijna iedereen weet hoe gevaarlijk het is om een hond achter te laten in een geparkeerde auto. Maar weet je ook hoe angstaanjagend het voelt voor jouw lieveling?
    Dierenarts Ernie Ward nam de proef op de som en sloot zichzelf een halfuur op in een bloedhete auto. Zijn bevindingen zijn nog erger dan je denkt. Zelfs met de ramen een stukje geopend en een buiten opstekende windvlaag, stijgt de temperatuur naar een onhoudbare 47 graden celsius. Een filmpje dat elke hondenbezitter zou moeten bekijken. Deel het met je volgers en vrienden!
    Alsjeblieft doe dit je dier niet aan!!!

• Een mens zweet via de huid maar een hond kan dat niet, die zweet via zijn tong , adem en voetzolen.

• Gevolg ...de dood !

• Hittestress en dorst

Als een dier niet voldoende verkoeling kan vinden, kan het verschijnselen van hittestress gaan vertonen. In dat geval kan het dier zijn eigen lichaamstemperatuur niet meer regelen en krijgt hij o.a. last van verhoogde ademhaling, dorst, een te hoge lichaamstemperatuur en verminderde eetlust. Om hittestress te voorkomen moet een dier voldoende kunnen drinken en verkoeling kunnen opzoeken op schaduwplekken (dus niet in een afgesloten auto ).

• Ik plaats dit filmpje nogmaals omdat ik het belangrijk vind dat mensen met eigen ogen kunnen zien hoe snel temperatuur oploopt in een auto, ondanks dat raampjes op een kier staan en het voertuig in de schaduw is geparkeerd, let op want 10 minuten kan al fataal zijn voor uw lieveling.
    Neem de moeite alsjeblieft en bekijk dit korte filmpje, pas ook op met wandelen op het wegdek (asfalt) dat kan soms verhit zijn tot 50 graden als de zon er langdurig op schijnt. Stel je maar eens voor als je hier met je blote voeten overheen moet lopen…dit is hetzelfde voor uw viervoeter.

wist u dat? / poezenvrouwtje/ Vestibulair syndroom , wat is dat precies 05 sept 2022 11:55 #27326

• poezenvrouwtje
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles

Vestibulair syndroom bij uw dier , wat is dat precies en hoe ziet dat eruit als ā€˜t je overkomt!

Eigenaresse heeft gelukkig op het moment dat dit haar lieveling overkwam de telefoon gegrepen en de symptomen van ademhaling met de frequente oogbewegingen kunnen filmen voor haar DA. Bij aankomst in de kliniek waren de klachten al wat teruggenomen, behalve een scheve kop en dat het beestje steeds omviel. Door het filmpje was de diagnose snel gesteld.
    Menigeen zou in 1e instantie denken aan een herseninfarct of -bloeding….doch in dit geval is het Vestibulair syndroom. Krachtig dat deze eigenaresse, ondanks de heftige schrok en even in de angst schoot, toch de positieve heeft gehad, dit kort te filmen. Ik deel medische probleem omdat dit best veel voorkomt en niet altijd juist cq correct gediagnosticeerd wordt.

Met dank aan de eigenaresse, inmiddels is het kitten herstellende en rent weer rond.
    Soms kan een kort filmpje de DA helpen zeker omdat de symptomen na enige tijd op hun retour zijn en minder heftig dan op ā€˜t moment zelf.

wist u dat? / poezenvrouwtje/ Hoe reactie van kat optische illusie… 28 okt 2022 19:57 #27489

• poezenvrouwtje
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles

Hoe zien katten en reageren ze op een
    ā€œoptische illusieā€ ?

wist u dat? / poezenvrouwtje/ Scottisch fold / Vouw-oorkat fokverbod… 01 nov 2022 19:11 #27515

• poezenvrouwtje
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles

Scottisch fold oftewel in volksmond ook wel de Vouw-oorkat krijgt fokverbod…

NVWA: Katten met vouworen lijden pijn,
    1500 euro boete voor fokkers

Raskatten met vouworen worden nog steeds gefokt terwijl dat niet mag. De NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit) ziet de laatste tijd een trend waarbij fokkers selecteren op een kattenuiterlijk met kleine oortjes, terwijl dat nadelig kan zijn voor de dieren.

01-11-22, 11:19 bron A/D

ā€˜De laatste jaren zien we trends van huisdieren met steeds extremere (uiterlijke) kenmerken, waarbij de dieren te lijden hebben onder hun uiterlijk’, schrijft de autoriteit op haar website. Een voorbeeld hiervan zijn extreem kortsnuitige honden, katten met korte pootjes of zogenoemde vouwoorkatten. Deze katten, waar de bekende Scottish Fold (Schotse vouwoorkat) onder valt, dragen een gen bij zich dat zorgt voor kraakbeenafwijkingen in het hele lichaam. Als ze ouder worden, kunnen ze ernstige gezondheidsproblemen krijgen, zoals kreupelheid en pijn.

Op het fokken van dit soort rassen staat een boete van 1500 euro, ook wanneer ze worden gekruist met een ander ras. De NVWA zegt hier strenger op te zullen handhaven. Ook de dierenbescherming controleert hierop. De regels gelden voor professionele fokkers, maar ook voor mensen die ƩƩn keer of meerdere keren een nestje vouwoorkatten fokken.

Kortsnuitig en epilepsie

Eerder waarschuwde de NVWA al voor het verbod op fokken met extreem kortsnuitige honden en honden met epilepsie. Zo kreeg een fokker van Drentsche patrijshonden een waarschuwing opgelegd wegens het bewust fokken met dieren die epilepsie kunnen doorgeven. Ook een fokker van Bambino-katten (Sphynx) kreeg een waarschuwing wegens overtreding van het verbod om met zulke dieren te werken.

Sinds 2014 mag er niet gefokt worden met dieren waarbij het welzijn of de gezondheid van het ouderdier of de nakomelingen wordt benadeeld. De NVWA heeft een speciale pagina op haar website met regels voor het fokken van honden en katten.

Gemaakt door Kunena