Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 okt 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
De Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen wat vreugde en een glimlach te brengen in dit leven. Alle zielen krijgen hier een warm onthaal.
Advertentie uit ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit hebben we speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje dat u leuk vind of waarover iets te vragen hebt.

Lees meer...
gezondheid , medische ervaringen, -wetenswaardigheden, (volg altijd advies dierenarts)

Onderwerp: Wist u dat... Poezenleeftijd/ hoe oud is uw kat?

Wist u wat een... / diprosopus oftewel Januskat is? 28 dec 2017 19:05 #22950

Ohh wat gek he dat heb ik nog nooit gezien, ben benieuwd of dit blijft leven.
Ik weet niet waarom maar vind het eigenlijk ook wel zielig.
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wist u wat een... / diprosopus oftewel Januskat is? 28 dec 2017 19:10 #22951

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 12938

Ik zie het meer als een Siamese tweeling die met de hoofden aan elkaar zitten. Daar is indertijd ook een tv documentaire over geweest. Zo te zien is kitten Bettie Bee lijkt het prima naar d’r zin te hebben. Er is ook een heel kort filmpje van haar maar dat krijg ik hier niet geplaatst... sorry, ook mij lukt wel eens iets niet! scratch

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Wist u dat... waarom katten in kleinste ruimtes passen? 31 dec 2017 13:05 #22962

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Wist u dat...

Waarom passen katten in de kleinste ruimtes

• katten hebben namelijk 53 ruggenwervels en wij mensen maar 33
  • katten kunnen zich daardoor in de allerkleinste ruimtes oprollen waar wij mensen ons over verbazen

_voetje poes Sheva denkt dat is een leuk klein koeltasje...ik rol me volledig op en kruip erin. Hoe kleiner...hoe aantrekkelijker lijkt ‘t wel.

_voetje Zij wurmen zich dus met gemak in een vissenkom of een glas. Daarbij komt nog dat onze poezels flexibele sleutelbeenderen hebben waardoor ze zich door heel nauwe openingen kunnen manoeuvreren. Als hun kop erdoor kan dan kan de rest er makkelijk achteraan.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Wist u dat... deze schattige nachtvlinder... 08 aug 2019 17:30 #25116

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Wist u dat.. deze schattig uitziende donzige nachtvlinder voortkomt uit het beestje dat ons mensen veel last bezorgt?

_voetje Wat een mooi diertje als je hem zo ziet zitten op zijn tak...een close-up foto van dit wezentje dat volledig met prachtige zachte dos haar op zijn koppie, net boven zijn enorme mooie grote ogen je aankijkt. Heel aandoenlijk zou je zeggen. Maar wist je dat dit door de natuur geschapen vlindertje een nachtvlinder is en eigenlijk voorkomt uit het diertje dat nu de gemoederen in heel Nederland bezig houdt.

Wegen, dorpen, bossen, paden...ze worden ervoor afgezet met rood-wit lint, om ons mensen te waarschuwen voor zo’n klein wezentje dat zoveel invloed heeft. Het nieuws wordt ermee gehaald, alle kranten en tijdschriften staan er vol geschreven mee. De haartjes zouden nu ook al door de wind worden verspreid. Nooit eerder heeft het de gemoederen zo bezig gehouden. Heel Nederland stond op zijn kop.

Ik vraag me af hoe wij dat vroeger deden...ik ben opgegroeid in een boomrijke en bosrijke omgeving. Speelde als kind veel buiten en struinde samen met vriendjes alles af. We liepen overal en hebben er eigenlijk nooit last van gehad. Hoe deed men dat vroeger dan. Ik denk zelf dat de mens door eigenhandig ermee aan de slag gaan en zelf zonder goed te weten wat je veroorzaakt ervan af moet blijven. Ga niet peuteren aan nesten zoals dit. Juist dan maakt je het erger doordat de nesten openbreken. Het fijne netwerk dat er omheen zit verbreekt en de haartjes kunnen ronddartelen. De wind doet de rest wel.... Rupsen vallen uit de boom en vallen op de grond...

Het is vervelend maar hoort bi de natuur. Wij mensen maaien de bermen en verstoren hun vijanden. De Koekoek bijvoorbeeld is een fervent eter van deze Eiken processierups (want zo heet dit diertje) De Koolmees lust ze ook maar wij mensen maken onze tuinen allemaal onvriendelijk voor de vogels en dus zitten we nu opgescheept met de gevolgen. Hebben we zelf ook meegedragen aan de opkomst in grote getale van dit beestje?
Natuurlijk lust de Koolmees deze rups heel graag, liever een nest vol (liever gezegd voor de des betreffende Koolmees in kwestie) een bord vol van deze lekkernij dan op zoek moeten naar een kaal groen rupsje wat een eenhapscracker is. Wist u dan de Koolmezen deze lekkernij pellen en dan over de 8 tot 14 hongerige bekjes van hun jongen verdelen? In 2 weken tijd kan een mezenjong zo’n 800 rupsen verorberen. Laat ons mensen ook meehelpen ... het probleem oplossen ..dat gaat niet meer lukken maar de hoeveelheid en het vermeerderen van de rupsen de komende jaren ...daar kan heel veel aan gedaan worden. Dus niet alleen maar klagen ... ga aan de slag, maak je tuin vogelvriendlelijk, hang nestkasten op om Koolmezen terug te krijgen in onze leefomgeving. Stop met gif spuiten op de buxus want dat heeft ons heel veel dode mezen opgeleverd (we moeten dus ook de hand in eigen boezem steken). Lever een bijdrage aan de rijkdom van planten en dieren en laat een stukje ongemoeid in de tuin voor de vogeltjes om een zandbad te nemen of eens lekker rond te scharrelen. We kunnen zoveel meer doen dan alleen klagen !
Kom in actie en ga aan de slag, zorg dat het volgend jaar niet vermeerderd maar juist op natuurlijke wijze verminderd.

Liefs van Poezenvrouwtje....

Wist u dat... Poezenleeftijd/ hoe oud is uw kat? 14 okt 2019 11:14 #25234

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Linkerkolom geeft de leeftijd van uw kat aan / rechterkolom de leeftijd omgezet in mensenjaren.

_voetje Zo te zien zijn die van mij op enkele na behoorlijk bejaard!handje_mond
Bijlagen:

Wist u dat... Poezenleeftijd/ hoe oud is uw kat? 14 okt 2019 13:23 #25235

Goede middaggg
Dan is mijn oudste en tevens de kleinste al 44
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gemaakt door Kunena