Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 okt 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
De Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen wat vreugde en een glimlach te brengen in dit leven. Alle zielen krijgen hier een warm onthaal.
Advertentie uit ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit hebben we speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje dat u leuk vind of waarover iets te vragen hebt.

Lees meer...
KNOETJES...dagelijkse belevenissen en ondeugende streken!

Onderwerp: poes Knoetje 2019/ dollen tussen de lakens

poes Knoetje 2019/ 26 graden, heel de dag buiten ... 01 juni 2019 15:26 #24898

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 12938

26 graden, Poes Knoetje heel de dag buiten...

paw Dit was vanmorgen toen vrouwtje weg was...dan lig ik alvast voor te warmen op de vensterbank omdat de deur naar buiten nog op nachtslot zit.

paw Ik vind dit fantastisch, mijn dag kan niet meer stuk...heerlijk dit weer. Geef mij maar alle dagen zon dan kan ik lekker buiten liggen en mijn “ding” doen. Aangezien vrouwtje bloemetjes aan ‘t zaaien is, lig ik hier te genieten. Soms ben ik wakker en kijk ik wat rond. Zo nu en dan hoor ik wat en ben ik even alert maar voor het grootste deel van de dag ben ik vertrokken naar “dromenland” .

paw Zodra het zonnetje ‘t poezenterras heeft bereikt is DIT mijn favoriete slaapplek (vrouwtjes hangstoel) Hier kom ik voorlopig niet meer uit tenzij ik eten ruik.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

poes Knoetje 2019/ zon-aanbidster Knoetje ... 13 juni 2019 10:23 #24940

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zon-aanbidster poes Knoetje...

paw Oh..yeah, dit is fijn. Fantastisch dat ‘t zonnetje weer terug is. Vandaag schijnt hij weer en daar ga ik eens even goed voor liggen. Met mijn rug tegen ‘t raamkozijn aan met zicht op de tuin want daar is van alles te beleven. De eerste bloemen zijn al open en de insecten zijn druk in de weer om hun bezigheden uit te oefenen. Bijen vliegen af en aan om te bestuiven en nectar te verzamelen. Ik vermaak me hier kostelijk. Het waait best stevig maar de zon maakt veel goed..he wat is dat nu ...er valt een schaduw, oh..ik zie t al er trekt een wolk gedreven door de wind voor langs de zon. Ah zie..daar voel ik de warme stralen alweer op mijn vacht. Kijk hier doe ik ‘t nou voor. Laat de andere poezels maar op ‘t poezenterras zitten dan heb ik hier mooi ‘t rijk voor mij alleen.
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

poes Knoetje 2019/ Knoetjes oogjes.. 13 juni 2019 10:51 #24941

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Knoetjes oogjes...

paw na 3 a 4 weken druppelen...

paw Zo zat ik voor de behandeling met deze druppeltjes...

paw Dit is vandaag na zo’n 4 wkn behandelen....

paw even een close-up (in ‘t midden voert ‘t oog zelf nog vuil af...maar dat is nu wit van kleur i.p.v. bruin/zwart)

Al enige jaren is vrouwtje bezig om mijn linkeroogje te genezen. Vele zalfjes, druppels etc. zijn voorbij gekomen maar niets met blijvend resultaat. Het lijkt er even op dat ‘t aanslaat en de genezing inzet maar dan...ineens...is ‘t weer terug. Elke morgen van die vieze bruine randen die in de loop van de nacht ook nog eens verhard zijn, moeten dan in de ochtend met veel gedoe (vind ik dan...) weggehaald worden. Vrouwtje doet dit heel voorzichtig met lekker lauw-warm water en heel veel hygiene zodat het andere oogje niet per ongeluk ook besmet kan worden, maar ik vind ‘t een ramp! Dat gefrut aan mijn oog en dan is dat ook nog niet in orde...ik vind het maar niets.

Mijn oogje werd steeds slechter en slechter en er was al een grote opening gekomen, veel zien deed ik ook niet meer en het maakte mij onzeker. Ik sliep veel en trok mezelf terug want ik werd doelwit voor Sumi en Shiye. Vooral in de nacht als vrouwtje boven sliep werd er jacht op mij gemaakt en zagen de “pestkoppen” hun kans schoon. Opeens kwam vrouwtje met een aantal nieuwe middeltjes. Leuk vond ik ‘t niet iedere ochtend en soms 2x per dag die druppels , maar het heeft wel zijn vruchten afgeworpen. swing ‘t lijkt te genezen!!! En ik Knoetje ben een blije actieve poezel aan ‘t worden. Ik neem weer deel aan alle activiteiten, ben weer buiten, speel weer , ren weer en trek me niet meer terug.

Vrouwtje heeft Sumi een opdracht gegeven, voor zij naar bed gaat zegt zij dat Sumi zijn opdracht mag uitvoeren omdat vrouwtje er dan niet is om op de 3 kleintjes te passen. Ze noemt dan Knoetje, poesje Lieveke en klein katertjes Toutie. Wij zijn degene die doelwit zijn. Maar sinds ze Sumi deze opdracht heeft gegeven voelt hij zich een hele kater en voert hij zijn taak keurig uit. Hij neemt vol trots zijn complimenten in ontvangst als hij ons die nacht beschermd heeft en dus is Shiye ook niet meer actief. Ja ons vrouwtje is wel slim.... en ‘t werkt, iedere avond zegt ze het en ook als ze een boodschap gaat doen waardoor ze van huis is voor langere tijd. Sindsdien is er rust in huis van Poezenvrouwtje! En dat is voelbaar.
:heartbeat:
paw Knoetje: Zie hier onze Sumi, nu onze beschermheer geworden (van pestkop maar beschermengel) Wat een beer van een kater is het toch!!!

poes Knoetje 2019/ mijn plekje... 19 juli 2019 19:21 #24981

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Knoetjes plekje, vrouwtjes hangstoel

paw Knoetje: Ik ben in dromenland, buiten in de schaduw van de parasol en ‘t zonnedoek in vrouwtjes hangstoel heb ik ‘t mezelf comfortabel gemaakt. Eerst even wat rondjes draaien op ‘t kussen om de juiste positie te vinden en dan...indommelen en in alle rust genieten van mijn schoonheidsslaapje.

Bijlagen:

poes Knoetje 2019/ mijn plekje... 19 juli 2019 20:22 #24986

Leuk he
Morgen is het volgens de berichten heel ander Weer maar ja , kunnen ze voor het raam druppels kijken.
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

poes Knoetje 2019/ toch mooie start van zondag 21 juli 2019 09:13 #25012

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Leuk he
Morgen is het volgens de berichten heel ander Weer maar ja , kunnen ze voor het raam druppels kijken.

Zomaar een zondagochtend... samen wakker worden

Nou Louisse, het lijkt toch een mooie start te zijn van deze zondag, althans nu nog wel. Hier is t droog, giister in namiddag was t heel heftig. Donder en zware regenval, zodanig dat het water in de wcpot omhoog gutste, zelfs t putdekseltje van de doucheafvoer was eruit gewipt door de druk van t water. De riolering leek de waterafvoer niet aan te kunnen. Ik moet dan echt de klep van toiletdeksel dichtdoen anders zijn mijn muren nat!

De poezen vinden t geweldig als de straat en t poezenterras in een zwembad veranderen , allemaal voor t raam en kijken war er gebeurt, t was een kolkende massa water dat stroomde en later kwamen er zelfs hagelstenen naar beneden. Maar voor nu is t een nog steeds een mooie lucht en ligt Knoetje naast mij, even knuffelen en tegen mij aan kruipen, liefde-uitwisselen noem ik dat.. fijn om zo wakker te worden.
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena