Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
28 nov 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

belevenissen ondeugden en poezen-avonturen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral heel veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:

kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp:

DANTOCAT kattengrit / Beautiful Nature TEST/ 20 juni 2023 09:03 #27891

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

Weer een aantal weken verder waarbij ik dit weekend nog eens nieuwe ervaringen gevraagd heb aan degenen die meebesteld hadden :)

Tester 1:
''Hoi Romana, kattenzand klonteren goed . Eigenlijk te goed😸 maar als je siliconenspray in de bak spuit gaat het prima. En de dames en heren maken er graag gebruik van .''

Tester 2:
''Hoii , wel we zjn nog altijd heel tevreden maar we zjn wel overgegaan tot mengen met tigerino . Gewoon omdat wij hier een paar poezen hebben die graag aan de boord plassen en tot op de bodem graven . En echt zelfs mijn man kreeg het bijna niet los met een gewone schep 😉 . Je moet er bijna hamer en beitel bijhalen 🤣.''

Tester 3 die gewone bakken alsmede litter robot heeft:
'Ja hoor , nog steeds dik tevreden!'

Tester 2 heeft nogmaals de tip vd silicone-spray gekregen ;-)

Het IS gewoon super super super klontvormend, maar met een laagje siliconespray plakt het niet/nauwelijks vast & word het vanzelf duidelijk wanneer je moet herhalen.
Zelf ook nog steeds dik tevreden maar dus icm de Siliconespray door mijn randplassers ;-)

Superfijn dat je de ervaringen van jouw kattenkring hier geplaatst hebt. Zo dankbaar dat je die moeite hebt willen nemen om anderen te helpen het juiste grit te kopen.

Weet je als we allen alleen nog t goede grit kopen en t slechte klonterende grit blijft liggen dan dwingen wij als consument de producenten om met beter grit te komen en blijven ze vanzelf met hun eigen rotzooi zitten!

Lief van je Romana ( Beautifull Nature lid)
Nog 1 vraag kan je nog 1 keer ook een foto van de zak erbij plaatsen zodat baasjes weten welke ze moeten aankopen en niet belazerd worden.

Oh ja en nog even dit; gingen deze reacties over de Dantocat of over de FLAMINGO variant want in de topicregel staat ie nu onder de Dantocat ( nu snap je ook mijn vraag om foto erbij te plaatsen.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Flamingo / TEST/grit voor elektrische kattenbak 24 juli 2023 08:31 #27908

Nog steeds ergg tevreden over dit grit,
al is hier écht de Silicone-Spray noodzaak om de paar dagen op die kattenbak-achterkant te spuiten,
ik merk zelf wanneer het siliconen-laagje zijn werking verliest wanneer de urine-klonten weer vast blijven hangen tijdens het scheppen.

Zojuist op mijn fb-tijdlijn een nieuwe interessepeiling gedaan voor groepsbestelling, aangezien vd 12 zakken die ik zelf mee besteld had, er nog 4 onaangebroken heb liggen.
Helaas is de prijs inmiddels wel gestegen naar 9,99 (officieel 9,9825 ) per 15kg zak als ik een pallet a 70 stuks afneem.
Vorig pallet was 9,62 per zak.
Dus toch een stijging 0,36cent per zak, maar in deze dure tijden is ook de nieuwe prijs nog steeds erg schappelijk te noemen...

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

DantoCat / TEST/grit voor elektrische kattenbak 24 juli 2023 10:05 #27909

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
goede morgen Beautiful Nature,

Wat fijn dat je weer een “post” hebt gedaan met een update over de kwaliteit en de nieuwe (helaas prijsverhogingen) van DantoCat klompvormend kattengrit.
En ja…ik lees dat je blij bent met mijn tip over het gebruik van Siliconenspray aan de binnenzijde van de kattenbakken voordat je het grit erin doet.
Ik merk ook in de Litterrobots ( 3 in gebruik en 1 in reserve) dat dit positief werkt op het rubber waar de binnenkant van is gemaakt.
Niet alleen voorkomt het onnodig plakken van het klompvormend grit maar ook verzorgt het ‘t rubber dat op den duur toch aangetast zou worden door de urine-zuren.
Het is behoud van je materiaal en geeft daarnaast nog eens extra gemak.
Ik ben dan ook erg gelukkig met de vondst…en het effect van dit product.
Fijn dat je het helpt delen met onze poezenbaasjes.

Alles is duur geworden …prijzen rijzen de pan uit en nu Rusland het graan weer gaat boycotten zal dit opnieuw aanleiding zijn om de prijzen te verhogen.
Retailers grijpen elke kans aan om er flink wat op te zetten.
Ik ga dus nog wat zakken Royal Canin S/O en Renal Special en Gastro inslaan voor mijn lievelingen.
Wil niet dat mijn nierpatiënten en Sumi met zijn Struviet en op dit moment een maag-darmontsteking wat te kort moeten komen.

Goed dat je wat “postte” want ik ben even druk geweest met wat lichamelijke klachten waardoor ik tijd voor mezelf nodig had en het forum misschien even wat verwaarloosd heb.
Zal daar vandaag verandering in brengen.
Het laatste wat ik gepost heb is met de waarschuwingen voor de extreme hitte en je huisdier in een andere Topic.

Maar goed..nieuwe dag..nieuwe kansen en straks weer heel wat te kijken en lezen.
Top dat je even wat liet horen en zoveel moeite doet om je bevindingen en ervaringen te delen…je bent van grote waarde en ik waardeer je inzet en tijd!
:Thanks_

Flamingo / TEST/grit voor elektrische kattenbak 18 nov 2023 21:52 #27946

• Michelle
  • Michelle's Profielfoto
  • nieuw lid
  • nieuw lid
  • ?
  • Ontvangen bedankjes 26
Hoi allemaal,

Ik ben een tijdje niet hier geweest door omstandigheden, maar nu moet ik toch vragen welk grit is op dit moment nou het beste??
Ik ben best radeloos alles wat ik probeer STINKT!!! Na een dag is het al raak die geur is niet te doen heb al verschillende zakken geprobeerd maar het blijft een drama. Wie heeft echt een goeie tip qua grit ik hoor het graag :)

Grts Michelle
Dino Lexi en mami

Poezenvrouwtje TEST/grit voor elektrische kattenbak 19 nov 2023 11:31 #27947

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Hoi allemaal,

Ik ben een tijdje niet hier geweest door omstandigheden, maar nu moet ik toch vragen welk grit is op dit moment nou het beste??
Ik ben best radeloos alles wat ik probeer STINKT!!! Na een dag is het al raak die geur is niet te doen heb al verschillende zakken geprobeerd maar het blijft een drama. Wie heeft echt een goeie tip qua grit ik hoor het graag :)

Grts Michelle
Dino Lexi en mami

Freija klompvormend grit

Dag Michelle,
Ja.. dat is een probleem geworden toen de milieuregels werden aangescherpt. Er zat voorheen een stofje aan t kattenbak grit toegevoegd wat nadien verboden is. Dit zorgde voor de mooie ronde klompvormende bollen die met name in de automatische kattenbakken vereist zijn om een goede werking van t apparaat te kunnen waarborgen.

In 2016 heb ik bijna alle gritsoorten getest op klompvorming en reuk ( sommige begonnen na dagen te stinken ondanks het verwijderen van de urine.

Ik geloof dat Beautiful Nature ( lid hier op t forum) alleen nog Flamingo 🦩 klompvormend grit gebruikt.
Geen idee of dit inmiddels ook is veranderd qua toevoegingen.
Mijn ervaring is… als de zak veranderd van kleur of logo.. ben dan alert want grote kans dat het niet meer de vertrouwde werking heeft waar jij op hoopt!

🍀 succes met je zoektocht, laat je t hier nog even weten?

Momenteel gebruik ik t Freija- klompvormende kattengrit van de Action voor in de Litterrobot elektrische kattenbak.
6 ltr zakken , de Lavendelgeur moet je voor lief nemen maar die is niet overheersend aanwezig.

Hoop dat je hier wat aan hebt….

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Flamingo / TEST/grit voor elektrische kattenbak 05 dec 2023 10:42 #27954

Het duurde hier ff voor ik genoeg mensen had voor een nieuwe bestelling...
In de tussentijd nog o.a Splendicat Extreme Clean+ van de Jumper geprobeerd; ergg kleine korreltjes, nog kleiner dan de Flamingo zakken had ik het idee.
De babypoeder-geur ervan is NIET te ruiken, en klontvorming was mwah mwah... Klonterde wel,maar viel snel uit elkaar tijdens het scheppen van de bakken...

Ik was dus aardig blij toen ik van degenen die vorige keer mee bestelden, de vraag kreeg wanneer ik weer een pallet Dantocat Premium ging bestellen.
Een kittenkoper wilde samen met hun dochter in totaal 40 zakken, een bevriend cattery wilde er ook weer 20 meebestellen , waardoor er nog 10 van de benodigde 70 per pallet overbleven voor mijzelf.
Maar omdat ik een bevriend fokster/kattentrimster in de buurt heb wonen die het ook nog steeds wilde proberen maar niet meteen een grote hoeveelheid wilde bestellen; heb ik dit weekend nog 4 extra zakken laten toevoegen.

Voor nu blijft dit nog steeds de beste klontvormende grit die ik over de jaren heen getest heb.
Met dus als minpuntje dat ie dusdanig klontert dat het vast plakt aan de rand vd kattenbak ; wat nog steeds prima op te lossen is door om de paar dagen ff een dus laagje siliconenspray te spuiten op die randen.
Geen geur, weinig stof & ook met de verhoging nog steeds een betaalbare prijs: zak a 15kg voor E9,98,-
(en gratis levering bij minimaal 70 zakken)

Ook is de service prima van Slaats. Vorige week besteld, vanochtend om 9uur geleverd.

Over de Flamingo was ik ook altijd erg tevreden, die had een fijnere structuur van de Dantocat Premium & het fijne babypoeder-geurtje ; maar vormde meer plattere klonten.
De Dantocat geeft meer bol-vormende klonten en blijft stevig tijdens scheppen..

Zelf heb ik een mengsel van rijstezetmeel, backing soda & wat druppels 'babycare'olie van Jacob Hooy wat ik af en toe in de bakken strooi.
Maar pas geleden ook 'Bactador' ontdekt. Ook een subtiel fris geurtje om af en toe in/rond de bak te sprayen om een versgedraaid geurtje te verwijderen.. (1 dame die al 11,5 jaar haar drol niet begraaft)

Conclusie: vooralsnog blijft de Dantocat Premium toch op nummer 1 staan hier...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Gemaakt door Kunena