Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp:

Poezenvrouwtje TEST/ Dantocat KLOMPVORMEND kattengrit #litter-robot III 07 mrt 2020 15:05 #25747

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

Poezenvrouwtje TEST opnieuw
KLONTVORMEND kattengrit DANTOCAT dat geschikt zou zijn in de Litter Robot

paw vermelding op de zak...

paw Alles schoon geschrobd en weer fris en ontsmet ...

paw closeup van ‘t grit, voelt zwaar en lijkt best grove structuur...

paw bol gevuld tot de vulling.. we kunnen van start..!

_voetje Supersnelle verzending, zo blij dat het vandaag nog binnen is gekomen. Heel mijn huis lag onder en het stonk .... iets wat niet nodig is met een goed functionerende L.R. Open Air mits er goed kattengrit in zit dat geschikt is hiervoor.
Ik hoop echt dat het nu toch eens een schot in de roos mag worden met dit TESTgrit. Ik hou de leverancier zoals toegezegd weer netjes op de hoogte van de ervaringen en uiteindelijke uitslag.

Nu ook even afwachten hoe de Persjes erop reageren. Ze zijn inmiddels wel gewend dat ze steeds weer een andere ondergrond in hun kattentoilet kunnen verwachten en ik moet zeggen, het gaat ze goed af...ze geven duidelijk aan door ernaast te plassen en poepen als het ze te smerig is of als het grit gaat stinken na 1 a 2 dagen... ze geven ook aan als ze het niet prettig vinden aan hun pootjes...zoals de Silica in ‘t verleden en de houtrolletjes van geperst hout. Dat vinden ze echt verschrikkelijk en weigerden de laag houtrolletjes te betreden.

Uiteindelijk heb ik zelf een laagje Silicabolletjes in een bak gedaan en ben er eens met mijn blote voeten op gaan staan...nou joh..dat is alsof je op glas gaat staan...en ... het deed pijn toen ik er weer uitstapte omdat het tussen mijn tenen zat...dus kon me prima voorstelling maken waarom de Persjes de bak niet wilden gebruiken. Zo ook met de houtrolletjes...moet je eens op een laagje van die geperste rolletjes gaan staan...echt niet fijn.
Die komen er dus bij mij niet meer in.
Alles voor de Persjes, nietwaar!

Ik ben allang blij dat ze mij zo gewillig zijn met mijn test-manie. handje_mond
Anders was ik nergens...zonder hun medewerking.
Nou we gaan er weer voor, vandaag is de Dantocat aan de beurt.
Tot snel.... zwaai

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poezenvrouwtje TEST/ Dantocat KLOMPVORMEND kattengrit #litter-robot III 07 mrt 2020 15:17 #25748

• louisse
  • louisse's Profielfoto
  • poezel
  • poezel
  • Ontvangen bedankjes 1943
Ah dat is mooi dan word deze dubbel Getest .ik ben benieuwd wat jij er van vind.
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje TEST/ Dantocat KLOMPVORMEND kattengrit #litter-robot III 07 mrt 2020 18:09 #25749

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Ah dat is mooi dan word deze dubbel Getest .ik ben benieuwd wat jij er van vind.

_voetje Hi Louisse,
Ik ben nog aan t testen... heb zojuist de “ wachttijd/ waittime” van de litter robot van 7 minuten wachttijd naar 15 minten wachttijd verzet om te zien of dat beter is!

Voor de litter robot gebruikers die niet weten “ hoe” dit in te stellen ( vanaf de fabriek staat de LR automatisch op 7 min. Wachttijd) hier nog een voorbeeldfilmpje.

Poezenvrouwtje TEST/ Dantocat KLOMPVORMEND kattengrit #litter-robot III 07 mrt 2020 18:14 #25750

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Ah dat is mooi dan word deze dubbel Getest .ik ben benieuwd wat jij er van vind.

Jij hebt Dantocat grit al 1 dag langer in huis heb ik begrepen?
Wat is jouw ervaring to nu toe?
2 zien en weten altijd meer dan 1 persoon.

_question: Wil je dat delen? Zou ik erg op prijs stellen en misschien ook leuk te lezen voor de gast-leden .

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Poezenvrouwtje TEST/ Dantocat KLOMPVORMEND kattengrit #litter-robot III 07 mrt 2020 19:21 #25751

• louisse
  • louisse's Profielfoto
  • poezel
  • poezel
  • Ontvangen bedankjes 1943
Hellooo.
Nee joh ik heb het zo'n 5 dagen in huis maar wou het eerst even goed bekijken voor ik wat ga zeggen.

Maar goed, ik dacht in het begin nouuu ,dit is wel watgeloof ik maar nu denk ik, nee dit hoef ik ook niet!
Het klontert wel , blijft bij mij ook niet kleven maar toch is ‘t niet beter ..het is bij mij ook al op ! want alhoewel
de zak al leeg is ,het zit nog wel in 2 litter robot-units.

Wat mij opvalt is dat er in de afvallade klonten liggen maar ook gewoon het goede (Schone) grit.
Ook maakt het als je zoals bij mijn de LR in de huiskamer staat, .het grit een hoop lawaai als de bol draait ,zeker omdat het grof grit is. Al met al
het kan er mee door, maar toch voor mij geen herhaling.

Ik ga nog 1 andere girtsoort proberen met de Amerikaanse bentoniet erin.
Als dat waar is tenminste ,want volgens mij zetten ze er maar wat op.
Doegieee
Louise
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje TEST/ UITSLAG Dantocat KLOMPVORMEND kattengrit #litter-robot III 09 mrt 2020 12:04 #25752

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Hellooo.
Nee joh ik heb het zo'n 5 dagen in huis maar wou het eerst even goed bekijken voor ik wat ga zeggen.

Al met al
het kan er mee door, maar toch voor mij geen herhaling.

Ik ga nog 1 andere girtsoort proberen met de Amerikaanse bentoniet erin.
Als dat waar is tenminste ,want volgens mij zetten ze er maar wat op.
Doegieee
Louise

Super dat je met mij mee-test, leuk ook van jouw ervaringen met de Litter Robot te horen ...tja volgens mij is heel Nederland, Belgie, Duitsland en momenteel zelfs Amerika op zoek naar het juiste grit...wat een gedoe he?

Louisse ...als je het andere Amerikaanse grit gaat testen wil je dat dan hier delen ?
Ik hoor graag jouw mening daar jij ook een LR in je bezit hebt en het juist bij deze automatische zelfreinigende kattenbak heel belangrijk is om ‘t juiste grit terug te vinden dat er altijd is geweest.
Welnu we zetten onze zoektocht voort....

Ik moet wel eerlijk melden dat ondanks dat ‘t niet helemaal het juiste grit is en het soms een rommel geeft aan de binnenzijde van de LR ...zelfs op de beschermkap die ik er nog in heb zitten, en behalve dat het ook nog hartstikke blijft plakken aan de bodem ...qua frisheid in huis echt 3 sterren verdient hoor!

- Dat mag gezegd zijn..._sterretje _sterretje _sterretje voor de opname van de urine luchtjes ...mijn huis is ondanks dat ‘t blijft plakken en het een rotzooi geeft als je er aan gaat vegen met een stuk keukenrol...”ruik ik GEEN kattenlucht “ meer in mijn woonkamer als ik van buiten kom na het boodschappen doen.

- Ook krijgt het 3 sterren voor de “uitloop” van ‘t grit, die is echt top...zo nu en dan 1 enkel steentje maar dat is heel wat anders dan ik gewend ben. Voor de uitloop ook _sterretje _sterretje _sterretje 3 sterren.

- Qua acceptatie van de katten ook 3 sterren, ze gingen er meteen op en wat mij opviel is dat ze in dit grit graven. Het is dus prettig voor de pootjes en hun zachter kussentjes onder de poezenvoetjes.

- Ik zelf prefereer kattengrit zonder luchtjes...heb altijd het idee dat dit erin zit om juist te verdoezelen dat het eigenlijk iets NIET goed doet en dat is de geur absorberen en insluiten. Daar krijgt DANTOCAT voor mij ook 3 sterren voor _sterretje _sterretje _sterretje (Alleen de kleisteentjes en geen toevoegingen , puur natuur)

Grootste minpunt is en blijft het blijven plakken...zo jammer! Ik had echt goede hoop en ik geloof Louisse hier op ‘t forum ook. Ja het blijft plakken en ook als ik de unit instel op langere wachttijd om het grit te laten uitharden ...15 min i.p.v. 7 min. Wachttijd...is het niet voldoende.
Ik hoopte nog even dat het dan bij een volgende ronde wel los zou laten maar nee....de spatel moet erbij aan te pas komen. Na het lossteken van de bodem laat het klei- slee-sporen achter die je moeilijk wegkrijgt met een nat stuk keukenrol. Het wordt 1 bruinachtige film op het licht grijze kunststof van de unit in de bol.
Zie foto’s

tinypaw grit blijft plakken en draait mee terug op de bodem van de bol....

paw Hier komt ‘t schone grit vanuit ‘t tussencompartiment er weer overheen, katten plassen er opnieuw overheen

_voetje Doordat de vastgekleefde klomp urine-grit _Yuk!: blijft zitten , kun je niet bijvullen met schoon grit en wordt het uiteindelijk een zooitje in de bol. Je MOET nu gaan los-steken ..maar wat als je niet thuis bent...:woohoo: _huilen:

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Gemaakt door Kunena