louisse schreef : Hellooo.
Nee joh ik heb het zo'n 5 dagen in huis maar wou het eerst even goed bekijken voor ik wat ga zeggen.
Al met al
het kan er mee door, maar toch voor mij geen herhaling.
Ik ga nog 1 andere girtsoort proberen met de Amerikaanse bentoniet erin.
Als dat waar is tenminste ,want volgens mij zetten ze er maar wat op.
Doegieee
Louise
Super dat je met mij mee-test, leuk ook van jouw ervaringen met de Litter Robot te horen ...tja volgens mij is heel Nederland, Belgie, Duitsland en momenteel zelfs Amerika op zoek naar het juiste grit...wat een gedoe he?
Louisse ...als je het andere Amerikaanse grit gaat testen wil je dat dan hier delen ?
Ik hoor graag jouw mening daar jij ook een LR in je bezit hebt en het juist bij deze automatische zelfreinigende kattenbak heel belangrijk is om ‘t juiste grit terug te vinden dat er altijd is geweest.
Welnu we zetten onze zoektocht voort....
Ik moet wel eerlijk melden dat ondanks dat ‘t niet helemaal het juiste grit is en het soms een rommel geeft aan de binnenzijde van de LR ...zelfs op de beschermkap die ik er nog in heb zitten, en behalve dat het ook nog hartstikke blijft plakken aan de bodem ...qua frisheid in huis echt 3 sterren verdient hoor!
- Dat mag gezegd zijn...

voor de opname van de urine luchtjes ...mijn huis is ondanks dat ‘t blijft plakken en het een rotzooi geeft als je er aan gaat vegen met een stuk keukenrol...”ruik ik GEEN kattenlucht “ meer in mijn woonkamer als ik van buiten kom na het boodschappen doen.
- Ook krijgt het 3 sterren voor de “uitloop” van ‘t grit, die is echt top...zo nu en dan 1 enkel steentje maar dat is heel wat anders dan ik gewend ben. Voor de uitloop ook

3 sterren.
- Qua acceptatie van de katten ook 3 sterren, ze gingen er meteen op en wat mij opviel is dat ze in dit grit graven. Het is dus prettig voor de pootjes en hun zachter kussentjes onder de poezenvoetjes.
- Ik zelf prefereer kattengrit zonder luchtjes...heb altijd het idee dat dit erin zit om juist te verdoezelen dat het eigenlijk iets NIET goed doet en dat is de geur absorberen en insluiten. Daar krijgt DANTOCAT voor mij ook 3 sterren voor

(Alleen de kleisteentjes en geen toevoegingen , puur natuur)
Grootste minpunt is en blijft het blijven plakken...zo jammer! Ik had echt goede hoop en ik geloof Louisse hier op ‘t forum ook. Ja het blijft plakken en ook als ik de unit instel op langere wachttijd om het grit te laten uitharden ...15 min i.p.v. 7 min. Wachttijd...is het niet voldoende.
Ik hoopte nog even dat het dan bij een volgende ronde wel los zou laten maar nee....de spatel moet erbij aan te pas komen. Na het lossteken van de bodem laat het klei- slee-sporen achter die je moeilijk wegkrijgt met een nat stuk keukenrol. Het wordt 1 bruinachtige film op het licht grijze kunststof van de unit in de bol.
Zie foto’s
grit blijft plakken en draait mee terug op de bodem van de bol....
|
Hier komt ‘t schone grit vanuit ‘t tussencompartiment er weer overheen, katten plassen er opnieuw overheen
|
| |

Doordat de vastgekleefde klomp urine-grit

blijft zitten , kun je niet bijvullen met schoon grit en wordt het uiteindelijk een zooitje in de bol. Je MOET nu gaan los-steken ..maar wat als je niet thuis bent...