Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
18 juli 2019

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de Persjes
Trigger, Spotje, Knoetje, Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral lachwekkende, vrolijke momenten !

In memoriam: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke †

kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp:

Biokat’s Micro KLOMPVORMEND kattengrit / test voor litter robot open air 10 apr 2021 18:41 #26768

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14035

Michelle schreef : Die heb ik ook wel eens gezien idd ben benieuwd naar je bevindingen we proberen gewoon net zo lang tot we de perfecte hebben :)

Leuk dat je reageert, dank daarvoor!
Ja ik dacht ik moet nu toch even iets om te overbruggen.. kan ik net zo goed een TESTJE doen.

Omdat t zo micro fijn is van structuur heb ik er goede hoop op.
Deze zak kost wel 13,95 euro als je hem wil aanschaffen.

Maar laat ik hem eerst maar eens gaan uitproberen!
Laat t weten met foto’s natuurlijk.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Biokat’s Micro KLOMPVORMEND grit / PoezenvrouwtjeTEST voor litter robot open air 12 apr 2021 19:18 #26773

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje TEST klompvormend kattengrit geschikt voor in Litter Robot Open air
Automatische kattenbak

paw Zo ziet ‘t grit eruit, en het ruikt wat Chemisch (ik...persoonlijk vind t niet aangenaam ruiken, benieuwd wat mijn Persjes ervan vinden, zij moeten er immers gebruik van maken)

paw Schone litter robot, net gevuld met schoon grit Biokat’s Micro met luchtje

paw Shiye: oh...een schone litter Robot, daar ga ik eens lekker mijn behoefte op doen, snif-snif...ik ruik een ander luchtje...we hebben toch altijd grit dat reukloos is? Vreemd maar een schone bak, daar ga ik voor en dus betreedt ik ‘m als eerste!

paw Shiye: Zo ik heb een plasje gedaan...lekker langs de kant...dat gaf altijd problemen want dan komt ‘t niet los omdat het geen harde droge klont vormt...ik doe vrouwtje hier vast en zeker een groot plezier mee!
Nu kan ze meteen testen of het goed werkend grit is als de bol zometeen gaat draaien :toonmijnhar
Je moet weten dat ik wat goed te maken heb... :whistle: ik heb iets heel ergs gedaan en vrouwtje was echt heel erg boos op mij (lees zometeen het dagboekbericht maar dat ze geplaatst heeft bij Shiye)

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Biokat’s Micro grit / PoezenvrouwtjeTEST voor litter robot/ vervolg/ de dag erna 13 apr 2021 17:59 #26778

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Biokat’s Micro grit / PoezenvrouwtjeTEST voor litter robot/
vervolg update / de dag erna..!

• Update / de dag erna/ best wel uitloop op plavuizen, ook wat pootafdrukken zie foto

• bij beneden komen en betreden van kamer rook het schoon in de woning (geen urinelucht > wel de chemische geur) > plus-puntje

• Wel moet ik heel erg wennen aan de voor mij ...ietwat chemische lucht die uit de LR opstijgt van dit grit / ik hou er niet zo van, ervaar t als onaangenaam zeker bij t draaiproces van LR waarbij t vrijkomt, kan er moeilijk aan wennen maar dat kan persoonlijk zijn > oordeel het luchtje het beste zelf of je ‘t prettig vind

• Bij het draaien blijft in 1e instantie de tegen het rubber aangeplakte urine-klonten wat hangen, pas als de bol in bovenste stand draait valt dit naar beneden

• Gevolg: > de wat natte klontjes blijven dus plakken aan ‘t platte binnenscherm ...> dit vind ik een MIN-puntje

• Zie hier wat ik bedoel, bij het terugdraaien vallen deze twee natte plakklontjes terug in ‘t schone grit >zie aanwijs-pijltjes foto > dit is voor mij het 2e MIN-puntje van dit grit

• De afvallade na een nacht draaien op 7 Persjes...verbaasde mij enorm, de klontjes die erin lagen...ze waren mooi klein en compact > PLUS-puntje want ik was verrast en had me op ‘t ergste voorbereid bij moment van openen afvallade

• Samenvatting: Het valt me niet tegen, klontjes in de afvallade zien er goed uit, tegenvaller is dat klontjes blijven plakken en later alsnog in ‘t schone grit terugvallen, de geur vind ik onprettig (ietwat chemisch)

• Zou ik dit grit zelf nog kopen? Als er niets beters op de markt is voldoet het...echt slecht is ‘t niet...maar hij komt voor mij niet op de 1e plaats omdat ik nu steeds de platte binnenkant van de bol moet schoonpoetsen en dit zelfs meerdere keren per dag omdat de Persjes er anders met hun kop tegenaan komen.

• Maar...oordeel gerust zelf door het uit te proberen. Ik denk dat ‘t in de LR Open Air nog wel zal werken maar voor de andere automatische kattenbakken zoals de Littermaid met ‘t hark-systeem zal dit niet gaan werken. Daar blijft ‘t toch net iets “te nat - vochtig “ voor.

• _voetje Ik hoor graag jullie bevindingen. Om de zak zonder problemen en veel schoonpoetsen _pffft: van de binnenscherm LR op te gebruiken, zal ik ‘t gaan vermengen met de dure nieuwe variant van Almo Nature, deze zakjes zijn te duur voor mijn budget, een klein zakje kost maar liefst 9,95 euro .

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Biokat’s Micro grit / PoezenvrouwtjeTEST voor litter robot/ vervolg/ 3e dag erna 15 apr 2021 09:26 #26779

• poezenvrouwtje
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles

Biokat’s Micro grit / PoezenvrouwtjeTEST voor litter robot/ vervolg/

3e dag erna

😧 Oh nee 😳 toch he...
    dit trof ik vanochtend vroeg aan in de LR , helemaal vol met vastgeplakte ontlasting 💩 en remstrepen op 😩 t platte gedeelte.. hier strijken ze met hun oren langs, bah , bah en nog eens bah!

Nee hoor weg ermee... deze komt niet eens op de lijst die ik wil samenstellen met de 5 beste klompvormende kattengritsoorten geschikt voor in de LR open air

Weg ermee wat mij betreft... en ook die chemische lucht die ze eraan toegevoegd hebben, hij ging mij steeds meer tegenstaan. Nee ik laat mijn Persjes hier niet langer aan blootgesteld staan. Zou ik als mens ook niet willen op mijn toilet.. toch!

Dus Biokat’s Fresh - Extra Fijne microkorrels / weg ermee!/ Zonde van je geld>koop ‘t maar niet.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

20 kg per zak/JAVAME KLOMPVORMEND EXELLENT PREMIUM kattengrit 16 apr 2021 12:04 #26783

• poezenvrouwtje
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles
    Hallo allemaal, de klusjes gingen vanochtend eerst even voor..de Persjes staan bij mij altijd op de 1e plaats voordat ik wat anders ga doen.
    Inmiddels is alles weer op orde en schoon, de meute heeft gegeten en gedronken en zitten verdeeld op het Poezenterras om van ‘t aprilzonnetje te gaan genieten. Nog even en het hele Poezenterras kan zich volledig hullen in de warmte van de zonnestralen.

Jan van Javame is inmiddels geweest en vermelde dat ook bij hem in de familie een Corona slachtoffer is gevallen. Een overlijden is vreselijk en dus ga ik ervan uit dat vanaf nu alles weer op rolletjes gaat lopen bij Javame ook qua communicatie en leveringen. Het is een familiebedrijf en dus heeft dit zeker zijn weerslag gehad. Er is gewerkt omdat de business door moet gaan maar dan is iedereen er toch niet helemaal bij met zijn/haar hoofd. Begrijpelijk dus dat er dingen mis gaan bij groot verlies en veel verdriet.
    Jan heeft dan ook mijn medeleven (condoleantievisite) :kaarsjebran en hier een kaarsje over het getroffen familielid.

:sterretje: Voor Michelle kreeg ik het volgende te horen. Volgende week komt hij de overige zakken kattengrit bij je ophalen! Ik was blij te horen dat dit nu ook opgelost gaat worden.

Inmiddels is hier wederom de EXELLENT PREMIUM kattengrit afgeleverd plus een zak SIVOCAT ULTRA WHITE om te kijken of dit dezelfde mooie klompjes vormt als de VAN Cat waar Michelle zo’n schrik mee heeft.
    Ik ben wel bang dat ik veel aan ‘t dweilen moet en steeds nieuw water moet pakken om de witte waas van de plavuizen af te krijgen. Want mijn ervaring met wit grit is tot nu toe nooit positief geweest. Ik weet dat grit uit Turkije altijd wit is want daar zijn de mijnen waar ze het van afgraven nu eenmaal wit.

Afijn we gaan ‘t zien..voor nu moet ik eerst door die ellende heen zien te komen ..die zak Bio kat’s Micro Fresh EXTRA FINE met die akelige chemische geur nog lang niet leeg..oh..zag ik de bodem maar eindelijk!
    Helaas kan ik ‘t me niet permitteren om het weg te geven...hoe graag ik nu ook aan de nieuwe zak met Javame kattengrit zou willen beginnen, ik moet me nog even beheersen!!!
    Even doorbijten dus en leven met die akelige geur en veel op de knietjes zitten met een emmertje sop om de bol uit te wassen na een draaicyclus van de LR.

Cancat exelent 19 apr 2021 18:16 #26792

• louisse
    • louisse's Profielfoto
    • poezel
    • poezel
    • Ontvangen bedankjes 1940
    hallooooo.
    is er hier ook al CanCat exelent kattenbak vulling getest?
    of lben ik dat voorbij gegaan?
    groetjes louise
    Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
    De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gemaakt door Kunena