Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
10 jan 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp:

LITTERLOO nieuwste elektrische kattenbak/ lancering 2016 03 dec 2015 09:27 #18337

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14290

Marleen schreef : Het concept lijkt mij heel interessant, vooral voor poezels die het graag open en bloot doen. En die schijnen er wel te zijn. In vergelijking met de LitterRobot zou gelijk welke klompvormende vulling goed genoeg zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat de LitterLoo veel kleiner is dan de LitterRobot. Hij oogt wel kleiner, omdat hij open is, maar poezels hebben bijna een lift nodig om erin te geraken.

scratch Tja..daar zeg je wat Marleen, daar had ik nog niet over nagedacht. Hij zal niet veel hoger zijn dan de Litterrobot die ook een hoge instap heeft omdat ze natuurlijk de afvallade ruimte moeten geven...maar de litter robot heeft een opstapplank (aan de afvallade/ handgreep dient als opstapje)
Hij heeft een site waarop je kunt aangeven wat de voor en tegens zijn die hij dan nog kan meenemen in zijn definitieve model.
De verbinding met zijn site komt tot stand zodra je klikt in het omlijnde vakje rechtsonder in het flimpje bij de lampjes van de Litterloo. Daar staan nog meer suggesties en opmerkingen van geïnteresseerde kattenliefhebbers. Ik heb een paar reacties gelezen en daar staan ook wat berichten van Litter-robot gebruikers bij die hier wel oren naar hebben.
Zou er concurrentie op komst zijn met de komst van dit apparaat?
Wat ik een nadeel vind aan dit open systeem is dat ik er een paar heb die graag hun poten afvegen aan de rand en het meubilair er omheen in dit geval mijn witte muur. *verdrietig* Dit heb je met de litter robot niet. En je moet ook altijd de randen van deze bak uitsoppen want daar komt gegarandeerd een keer ontlasting tegenaan en dat ziet er dan wel onsmakelijk uit.

Verder denk ik dat het oppervlak wat ruimer mag, zodat hij meteen de grote kattenliefhebbers zoals de boskat , maine coon en British Blue een kans geeft om er gebruik van te maken. Vaak worden deze grotere soorten vergeten en grijpen deze liefhebbers altijd mis!

Maar ik moet zeggen het is een mooi systeem en goed uitgedacht. DIKKE_duim Het zijn 2 ondernemers die de koppen bij elkaar hebben gestoken.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva † Pepé † Lieveke † Shiye † Knoetje †
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

LITTERLOO nieuwste elektrische kattenbak/ lancering 2016 03 dec 2015 10:00 #18338

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Reactie van Les Vissers & Jerry Horanoff (de 2 heren die dit ontworpen en lanceren)
je kunt meerdere reacties lezen op de KICKSTARTERS-site

Deze heren zijn in de 2e fase van de Litter Loo lancering en hier is hun reactie op een van de vele vragen en suggesties.
Er is veel interesse en dus denk ik dat dit product doorgezet gaat worden en er zeker zal gaan komen.
Je kunt je daar inschrijven zodat je bericht ontvangt zodra het verkrijgbaar is.

lees hier de reactie op een vraag:

Les Vissers 2 days ago

I have added a short video of our cat, Dusty, using the Litter Loo. The fence that you see in the renderings is totally optional and any or all of the three sides can easily be removed. Our thinking was that the side with the opening could be on installed either side of the machine. The Litter Loo was designed for a cat to enter from the side or from the front. You must be able to pull out the drawer to remove the waste, so the back of the Litter Loo cannot be against a wall or in a corner. The front of the Litter Loo could be placed “near” a corner. It would need to be about 8 or 10” away because it swings up and out when the machine cycles. Thank you all for your comments, suggestions, and kind words of encouragement. We will notify you when we launch and we will be counting on you to help spread the word.

Jerry Horanoff 3 days ago

@Cyndy Thank you for your feedback! The product will have to go through the engineering phase (the next phase) before there are specifics about litter capacity, cord length, etc, but I think we can give you some minimums. It should hold at least 22 lbs of litter and the cable length would be as long as a typical wall adapter length, which is probably 4-5 feet or so. Yes, you can certainly use an extension cord if necessary.

I can say from experience that it's about 50/50 on people wanting the waste drawer to be deeper and those who want the keep the height of the unit as low as possible. There is a perception that some cats won't be able to get into the box -- even with a step or ramp. That may be true for very old cats, but generally cats have no problem climbing and jumping. There will have to be a compromise. I don't see a taller (or shorter) base as a viable ordering option.
_voetje Note van Poezenvrouwtjes reactie op dit punt: Denk dat dit dus het 1e minpuntje is voor de oudere katten en meteen een antwoord op jouw vraag Marleen. Het is moeilijk..ook met een trapje of verhoging om voor oudere katten in de Littter Loo te komen. Ze moeten namelijk ook weer na hun bezoek vanuit het grit op het trapje of verhoging zien te komen en de rand is hoog! Dit probleem hebben wij met onze Litter-Robot niet! (hier is Cornelia dus in haar voordeel met de Litter-robot) Toch vind ik de Litter Loo een goede uitvinding maar ben wel heel benieuwd ook naar de aanschaf / prijskaartje dat eraan komt te hangen!

You can put the side of the Litter Loo next to a wall, and close to a corner but far enough away from the corner to allow the width (not length, but width) of your largest cat -- probably about 5-6 inches. We don't want to trigger the jam sensor. The jam sensor should always be the second line of defense. The first line of defense should always be proper placement within the room. So as long as some common sense is used and you don't allow your cat to be trapped behind something (or in something like a cabinet) or get into a position where the jam sensor could get triggered, then you should be good.

There is definitely still a timer reset if your cat re-enters the box.

Button/light placement has always been a point of discussion. I will say that once your cats are used to the box you won't be using the buttons anymore, and the only light you'll care about will probably be the tray full indicator. It should blink pretty brightly and reflect off the walls within the room. I found that, for convenience, I faced the buttons/lights into a corner. This latest design at least has the buttons and lights facing upwards, so you can still see the lights and access the buttons even if they are facing toward the corner (which is a big improvement over my prototypes). It may not be perfect, but it should work well and allow access to everything you need. This will be fleshed out more during the engineering phase I'm sure.

Again, thanks for the great feedback!

Jerry

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

LITTERLOO nieuwste elektrische kattenbak/ lancering 2016 03 dec 2015 20:25 #18343

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2022
De LitterLoo is volgens mij gemaakt met de LitterRobot in het achterhoofd, want de ontwikkelaar heeft er zo een gehad. Hij heeft de LitterLoo ontwikkeld omdat hij een kat had die niet in de LitterRobot wilde (hebben wij geluk, zeg, dat onze katten daar geen punt van maken handje_mond ). En gezien het succes van de LR zijn er niet zo heel veel katten die niet in de LR willen.
De kat van mijn zus die een jaar of 18 is geworden, kon op het einde toch ook niet meer in en uit de LitterRobot.
Dat neemt niet weg dat ik de LitterLoo zeker niet slecht vindt. Maar net als alle automatische kattenbakken heeft hij zijn voor- en nadelen.
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

LITTERLOO nieuwste elektrische kattenbak/ lancering 2016 03 dec 2015 21:41 #18346

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ben het helemaal met je verhaal eens. Wat vooral mijn minpunt is bij de litter loo dat de vorken, die de ontlasting moet zeven onder de prut komen te zitten iets dat ik herken van de elektrische kattenbak (littermaid) die ik geruime tijd voor de litter-robot in gebruik had.
De litter Loo is een combi van de Littermaid met het hark-effect door het grit heen en de litter-robot .

Helaas plast Knoetje boven op de badkamer ook met regelmaat over de rand van de opening op de treeplank en dat geeft storing bij het elektrische gedeelte onder de lade. De bol van de litter robot is een oud model en daar past geen FENCE op die dit beneden allemaal voorkomt. Sindsdien is daar geen geplas meer over de rand van de opening en werkt de FENCE prima. Jammer dat dit niet op de bol van de litter-robot past die boven staat.

Maar eens kijken of ik een andere bol kan kopen want ook bij deze laten de bevestigingen aan de binnenzijde los die het rubber op zijn plaats houdt. Hierdoor schiet nu ook steeds de rubberen hals bij de ingang eruit en komt de hendel in de knel. Ik kan het de bol niet kwalijk nemen....deze bol is al meer dan 10 jaar oud geloof ik...dus ergens is de litter-robot onverwoestbaar. .

Wat ik ook een nadeel vind is dat de Litter Loo niet tegen de muur kan staan en veel ruimte nodig heeft omdat hij die schommel-beweging maakt. Ben overigens heel nieuwsgierig naar de prijs die naar ik vermoed niet gering zal zijn. ...
We zullen zien ..nog even een paar maanden geduld en we weten het.... :verliefd:

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena