Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
28 nov 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

belevenissen ondeugden en poezen-avonturen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral heel veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:

Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

poezenvrouwtje verrast / druilerig en regenachtig... 25 apr 2015 08:59 #17384

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312
Druilerig en regenachtig maar dat mag de pret niet drukken....

tinypaw Spotje: toch iets te nat..vlug naar binnen
tinypaw Sumi: dat is balen,houdt het dan niet op die regen?

Het is even wennen als je 's ochtends het rolluik optrekt en niet de zon in je gezicht voelt maar een druilerig regentje de dag opent.
Voor de poezen even wat minder en mijn plan om vandaag de tuin in te gaan ligt ook even in duigen.
Wel lekker voor de plantjes want die kunnen wel wat water gebruiken..de grond was droog en sommige viooltjes waren al aan het verdrogen. Gelukkig is het een sterk plantje en zodra het water krijgt loopt dit weer met mooie groene blaadjes en stengeltjes uit.
Een dankbaar bloempje ..dat bosviooltje.

De vijver vult ook lekker bij zo,het waterniveau stond laag en dus is het daar niet verkeert voor. Gelukkig had ik hem gisteren nog uitgebaggerd en ontdaan van de eerste algen.

Inmiddels kleurt Nederland weer wat meer Oranje..de winkels liggen vol en de mensen sjouwen rond met oranje artikelen. Ook het gebak heeft allemaal een en dezelfde kleur. Maandag is het weer Koningsdag ...dan verjaart onze koning. :party1: Een dag om te vlaggen met een oranje wimpel als extra uiting. Overal zijn uitmarkten en festiviteiten.
Voor mij een dag lekker thuis met de poezen.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, desorayo
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

poezenvrouwtje verrast / druilerig en regenachtig... 26 apr 2015 12:19 #17395

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Wij willen naar buiten genieten van onze nieuwe aanwinst vrouwtje...!!!

De poezen stonden ondanks een wat trieste aanblik van het weer al vroeg naar buiten. Schijnbaar deert hen het temperatuurverschil amper. Voor mij gaat de verwarming een tikje omhoog en ik blijf binnen. Maar de poezen..die zijn niet te houden en zitten nu de tuin in te turen op zoek naar beweging en vermaak. De kleine pimpelmeesjes hebben de keus uit 3 voederpotten met insecten en vruchten, ze maken er een sport van om met enkelen tegelijk de poezen af te leiden zodat ze veilig de voederhuisjes kunnen bereiken. Hun bewegingen zijn behendig en vermakelijk...zelfs ik betrap mezelf erop dat ik met een warme kop koffie zat te genieten van de afleiding manouvres. Zelf denk ik dat het de poezen niet veel uitmaakt..die hebben vertier. Trigger onderzoekt dagelijks de holletjes van muis Piepje en zijn gezin. doordat ik water geef loopt dit in de ingang en verplaatst hij deze naar andere plekken in de bloembak..helaas voor hem staat er nu overal jonge aanplant dat dagelijks om het nodige vocht vraagt.
In het kattenfontein zit een nieuw pompje...ik zag net op tijd dat het snoer helemaal vergaan was en er bijna 220 op het snoer dat in het water ligt, gevaal had kunnen opbrengen voor mij...maar ook zeer zeker voor de poezen. Het nieuwe pompje heeft een adapter maar de oude zat rechtstreeks op 220 stroom. Wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren..gelukkig haperde het pompje en is het nu weer veilig.
Voor de poezen is er een leuke en uitdagende bijkomstigheid..het nieuwe pompje is bijna niet af te stellen en dus pompt hij het water veel hoger door het gaatje dan de oude...dit is natuurlijk voor de poezen wel heel erg leuk. Lekker met je poot erop drukken en natuurlijk vanuit het hoge straaltje drinken...gelukkig heb ik plavuizen zodat een waterballet beperkt blijft tot dweilen.

Discussie gesloten.

poezenvrouwtje verrast / druilerig en regenachtig... 27 apr 2015 10:46 #17401

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Koningsdag een dagje thuis...

Vandaag is het een feestdag in Nederland onze koning is jarig. Dit word uitbundig gevierd en overal zijn markten, festiviteiten, muziek, terrasjes. Kortom mensen vieren feest in de versierde straten die behangen zijn met oranje slingers en zelfs voor 1 dag omgedoopt zijn tot "koningsstraat" . handje_mond

Het weer zit lekker mee, bewolkt maar het is droog..wel zo fijn met al die papieren slingers. Zojuist heb ik de vlag uitgehangen en Spotje stond natuurlijk al te dringen bij de voordeur. Zij heeft meegeholpen om op afstand te kijken of ik het goed deed. Tussentijds heeft zij wat verse grassprietjes uitgekozen om op te kauwen. Haar vacht danste fier in de wind, wat ben je toch een aparte poes. Even liet ik haar nog wat rondsnuffelen maar toen ze haar naam hoorde en ik bij de voordeur stond om naar binnen te gaan, kwam ze meteen. Een afspraak die we gemaakt hebben..als vrouwtje roept dan kom je ook...ze volgt het netjes op!

De koffie staat klaar en er is iets lekkers voor erbij. Om 10.45 uur even voor de buis om te kijken naar ons koningspaar. Eigenlijk zijn we in Nederland best wel trots op ons prachtpaar en zeg nu zelf ...een dagje even niet werken is ook wel fijn. Zoveel blije mensen geeft een goede energie en een fijne vibratie wat weer aanstekelijk werkt. Het heeft een olievlek-effect. Tot later zwaai

Discussie gesloten.

poezenvrouwtje verrast / haarballen... 30 apr 2015 09:01 #17415

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Haarballen... ze horen erbij !

_voetje Tja ...het hoort erbij ...vervelend is het wel zo nu en dan, vooral wanneer de plek van "het laten droppen" en dan vooral fijn samen met een net verorberde maaginhoud niet altijd :woohoo: mijn keus is!
Ik vraag me wel eens af dat wanneer je 60 vierkante meter plavuizen hebt het precies vanaf boven in de klimpaal naar beneden moet druipen en dan liefst over alle plankjes en hangmatjes heen.
Of...midden op het witte hoogpolige karpet waar het zo fijn tussen kan gaan zitten en je het er zo makkelijk uit kunt verwijderen. De keukenrol is dan niet aan te slepen samen met de werkazijn in spuitflacon ga ik dan subiet aan het werk om erger te voorkomen.
Onder het uitoefenen van dit prettig ruikende kwakje mopper ik dan de woorden..."waarom moet het nu hier, precies midden op het karpet, waarom niet gewoon ergens op de plavuizen waar ik het zo in één veeg weg kan halen en me niet hoef op te winden" Dit zou mijn leven zoveel aangenamer maken en ik zou niet hoeven te mopperen!

Deze ochtend werd ik aangenaam verrast, bij het betreden dan de woonkamer lag daar voor mijn voeten ..jawel...u leest het goed...op de plavuizen en mooie dot braaksel met haarbal. _empoyes: het is gelukt..ze hebben gehoord wat ik zei en nu is er eentje die precies gedaan heeft wat ik opperde, dit word een makkie om op te ruimen..YIPPIE, doch dan rijst de vraag...was het toeval of hebben ze het licht gezien :whistle:

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.

poezenvrouwtje verrast / haarballen... 30 apr 2015 11:51 #17417

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023
Waarom de poezels het niet boven de kattenbak kunnen doen, vraag ik me af hmm .
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, desorayo
Discussie gesloten.

poezenvrouwtje verrast / haarballen... 30 apr 2015 12:41 #17418

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Marleen schreef : Waarom de poezels het niet boven de kattenbak kunnen doen, vraag ik me af hmm .

Wel... dat zou een uitkomst zijn, maar ik denk het overvalt hen...ze voelen het opkomen ..willen het kwijt..het baant zich een weg naar boven en dan... _Yuk!:

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena