Weerbestendige buitenklimpaal op poezenterras
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Wat is dit voor moois.die wil ik ook uitproberen
| Sheva: ja leuk hé ..zou die voor ons zijn ? ligt prima hoor
|

Ik heb jullie even in spanning gehouden want als ik hem binnen in elkaar zet dan past hij niet meer door de buitendeur naar het poezenterras. En dus hoop ik dat de weergoden ons vandaag goed gezind zijn en meewerken aan een mooie droge en zonnige dag.
Dan kan ik de lig-planken plaatsen en de sisalpads bevestigen op een wijze zodat ik ze met regen kan verwijderen en met mooi weer kan bevestigen.
Oh..ik ben zo enthousiast, hij wordt zo mooi en het is zo'n mooie kwaliteit. Wat ben ik toch blij met deze keuze. Normaal is deze paal alleen voor binnen maar omdat ik hem heb laten maken van een andere houtsoort en wat kleine aanpassingen kan hij nu definitief buiten staan.
De behandeling met dit elastische impregneer dat transparant van kleur is ...dat is wel een MUST !!!
Hij moet 2 a 3 keer behandeld worden voordat je hem in elkaar kunt zetten. daarna 1x per jaar.
Voordeel van dit product (dat overigens weer niet in Nederland verkrijgbaar is en ook niet bekend is hier) in tegenstelling tot laklagen die hard worden en op den duur door de zon gaan cracken..dit blijft flexiber/elastisch en dus het hout beter beschermen dan lak.
Verder is dit product GIFvrij voor de poezen en dus ongevaarlijk...ze liggen er immers op en likken aan hun vachten, mijn lievelingen krijgen het beste van het beste! Dat heb ik graag voor ze over en dan staat veiligheid voorop.
Verder wil ik nog kwijt dat ik voor deze paal heb gekozen omdat deze "vluchtmogelijkheden" heeft voor het geval dat mijn lieve kleine Sumi weer een van zijn buien heeft en door zijn puberaal gedrag een van zijn soortgenootjes op de korrel neemt. Dan moet de uitverkorene wel weg kunnen en niet ineens genoodzaakt zijn van 1.60 meter hoogte af te moeten springen.
Er zijn als ze deze klimfacility eenmaal een beetje verkent hebben genoeg doorgangen om naar een ander level te gaan zonder halsbrekende capriolen. Aan de andere kant is het ook een uitdaging om hier "hide and seek" in te spelen.
Speelmogelijkheden genoeg dus en ook is er voor allemaal een plaatsje om lekker in het zonnetje te liggen.
Voordelen waar ik goed over nagedacht heb voor ik deze opdracht definitief omgezet heb in een order.

Lieveke: oh..kijk eens Tiamo, wat groot en...jeetje wat hoog!

durf ik daar ook op?
Zodadelijk ga ik aan de slag om de stellage naar het poezenterras te rijden...yippie wat ben ik nu blij met de zwenkwielen. (nog een idee voor degene die er wat mee kan) daarna ga ik hem afbouwen en plaats ik foto's van het moment dat ze hem in gebruik mogen nemen.
Tot straks
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.