Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 okt 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
De Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen wat vreugde en een glimlach te brengen in dit leven. Alle zielen krijgen hier een warm onthaal.
Advertentie uit ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit hebben we speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje dat u leuk vind of waarover iets te vragen hebt.

Lees meer...
Ervaringen van een klein hartje met grootse werking voor mens en dier

Onderwerp: Geur-hulp- hartjes werken/ Wonderlijke formule ?

Geur-hulp- hartjes werken 05 juli 2014 17:22 #16389

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13011
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Geur-hulp- hartjes werken/ Wodan & Luna van Marleen 05 juli 2014 22:58 #16394

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Poezenvrouwtjes Hartjes doen hun werk...reactie van Marleen

Marleen schreef : Dank je, Petra, mijn vragen zijn beantwoord.
_empoyes:
Intussen gaat het hier steeds rustiger aan toe. Af en toe is er nog wat gegrom van Wodans kant en wat geplaag van Luna's kant. Wat een verschil met een paar dagen geleden .

Dat is fijn te horen, thumbsup ben zo blij dat je merkbaar resultaat hebt.
Ben erg benieuwd wat het doet over 5 dgn. als je gaat wisselen van de geur in het ene hartje.
Bewaar de gewisselde geurkraal goed want die blijft nog jarenlang inzetbaar
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Geur-hulp- hartjes werken/ Wodan & Luna van Marleen 05 juli 2014 23:33 #16397

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

poezenvrouwtje schreef :

Funny schreef : Je hebt echt geweldig werk gedaan met Lieveke thumbsup

Dank je wel hoor voor de complimenten.
Dat met je Coon komt ook dik in orde, als ik de verhalen zo lees dan maakt hij dezelfde vorderingen als Lieveke in het begin. Soms is er even een terugval...schrik daar niet van maar gestaag door met wat je nu doet..dat is prima en die ondersteuning met de stem..die is het allerbelangrijkste. Na 1 a 2 maanden gaan ze het zelf toepassen en ik hoef nu alleen nog in te grijpen als Sumi bijval krijgt van Shiye, dan vind ik de strijd ook niet eerlijk..2 poezen tegen 1 is gemeen (hi.hi..dat rijmt)

Zodra ik tijd en rust heb gevonden zal ik je uitleggen over het flesje..dat gaat je zeker helpen.
Ga vooral zo door en geniet ervan dat je hem een overplaatsing hebt kunnen besparen, hij is je daar heel dankbaar voor...je lieve Coon . :toonmijnhar

Poezenvrouwtje antwoord aan Funny over geur-hulp hartje & flesje voor de mens

Welnu dat flesje kan voor poes, hond maar ook voor de mens ... (Funny heeft het voor zichzelf in gebruik, misschien wil zij er iets over kwijt mocht men interesse hebben) voor de dieren heb ik een opengewerkt hartje (i.v.m. kapot gaan flesje) met een geurkraal erin waarin een specifiek op het dier afgestemde geur zit of zelfs meerdere geurkralen in afgewisseld kunnen worden. Zoals bij een van de poezen van Marleen (lees bij Luna & Wodan) heeft één van hen 2 verschillende geurkralen in het Poezenvrouwtje geur-hulp hartje toegestuurd gekregen die ze na een bepaalde tijd moet gaan wisselen in het hartje bij de poes. Hier heeft poes Lieveke ook zo'n hartje om dat haar helpt om zich beter te weren en soms zelfs een oud trauma kan doorleven en zo voorgoed oplossen. Ik merk dat de poezen er baat bij hebben en dus heeft nu niet alleen Lieveke een "hulp-hartje" om maar ook poes Knoetje want die is nu het nieuwe doelwit van Sumi geworden omdat poes Lieveke zich nu zo sterk opstelt en geen angst meer voor hem heeft.

Geur-hulp- hartjes werken/ Wonderlijke formule ? 05 juli 2014 23:55 #16398

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_Whoopie: Wat zou het fijn zijn als dit een succes zou worden, dan kunnen heel wat baasjes en hun dier geholpen worden.
Geen overhaaste plaatsingen meer en geen afstand meer hoeven te doen van je dier omdat het escaleert, het is 't proberen waard toch!
Vandaar dit TOPIC in de hoop dat je echt een "wonder" kunt verwachten met Poezenvrouwtjes hartjes.
:heartbeat:

tinypaw Note: schrijf vooral je ervaringen hier neer , we moeten elkaar helpen ...zo geven we dieren een nieuwe kans (start)

Welke info is relevant voor het specifiek op uw dier afstemmen van geurcombinaties voor een Poezenvrouwtjes (hulp) wonderhartje:
  1. plaats in 1e instantie een bericht inclusief een foto van de betreffende poes hier in dit TOPIC met daarin...(zie punt 2)
  2. korte beschrijving van 't probleem (agressie, teruggetrokken poes, angst , etc.)
  3. plaats erbij naam en geboortedatum van uw poes
  4. uw adresgegevens alléén via de privé-email op dit forum (dus eerst even een gratis account aanmaken s.v.p. anders hebt u geen toegang tot mailbox)

Geur-hulp- hartjes werken/ Wonderlijke formule ? 08 juli 2014 16:31 #16414

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Poezenvrouwtje Hulp hartjes werken echt...voor uw poes

Funny schreef :
Nee, het is een complete omslag hier in huis, alles is veel rustiger en speelser, mijn grote coon is weer mijn trotste kater die alles en iedereen aankan, hij was bijna een jaar lang bang en teruggetrokken en ik wist me totaal geen raad meer en had hem al te koop gezet want ik dacht dat dat het beste zou zijn voor hem, tot jij me aansprak en me hielp en even later het hartje toestuurde, hij heeft hem sinds de eerste dag om en hij is per dag groter gegroeid, hij durft weer te spelen, te slapen en komt weer heel veel bij ons, iets wat hij niet meer durfde omdat die rode aap van een Boris overal bij was. Hij eet weer goed en het is nu zelfs zo ver gekomen dat hij samen met Boris op de keukentafel ging zitten, Boris zat er al op en komt Jack erbij zitten en dat was tot nu toe echt het hoogtepunt hoor.
Boris was het er overduidelijk niet mee eens want die blik in zijn ogen zei alles maar dat zal me een zorg zijn, Jack was zo dapper en dat was geweldig. Uiteraard heb ik er heel vlug een foto van gemaakt want dit wou ik nog wel eens terug zien.
Ik zal de foto hier ook plaatsen dan kun je het met eigen ogen zien thumbsup

Ik kan je niet genoeg bedanken, ik ben zo blij dat je me hiermee geholpen hebt, echt fantastisch, ik hoop dat hier meer mensen geluk mee hebben want niks is fijner als dat je katten goed met elkaar om kunnen gaan en in elk geval zonder ruzie, in grote groepen is er altijd wel iets maar vanaf de eerste dag dat Jack zijn hartje om heeft is hier geen confilct meer geweest tussen hem en Boris !! Geweldig toch!

Nogmaals dankjewel dat je mijn leven en dat van mijn kater zoveel mooier hebt gemaakt, hiervoor kan ik je nooit genoeg bedanken.
Corina zag het ook al niet meer zitten, die wist zich ook geen raad meer want ik heb het haar heel vaak gevraagd maar helaas kon ze me ook niet helpen.
Alles is zoveel mooier nu, ik kan nu genieten van al mijn poezels zonder die druk op de groep doordat Boris weer de druiloor uit moet hangen!
Dankjewel, je bent mijn held

Liefs =

Fantastisch, zie dat tweetal zitten daar ...wat heerlijk dat er weer rust is en dat het poezevrouwtje hartje geholpen heeft. En zo vlug al resultaat ..dat is prachtig.
Super fijn dat je ook even jouw ervaring hier neer zet zodat men zelf kan lezen dat dit jouw ervaring is en het ook ECHT zo gegaan en gewerkt heeft.
Geniet ervan en nu kun je aan iedereen vertellen dat het is opgelost.

Geur-hulp- hartjes werken/ Wonderlijke formule ? 08 juli 2014 16:49 #16415

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Funny vertelt...haar verhaal over Coon Jack en kater Boris

Hearts: Hearts: Hearts:

Wat ging eraan vooraf....

Funny schreef :
Nou ik hou je op de hoogte en zal het ook op het forum zetten en zal er ook een foto van maken, had het al geprobeerd maar heeft een flinke kraag en daarin zit het hartje dus ik zie het niet op de foto, nog maar eens weer proberen

Dankjewel ook namens de kater

Groetjes

Funny vertelt uit eigen ervaring over
Poezenvrouwtjes geurhulp hartje voor uw dier
Hier zijn we weer even met een update en ik kan echt zeggen dat mijn kater enorm veel steun heeft aan zijn hangertje die je voor hem hebt gemaakt.
Hij heeft vanaf de eerste dag dat hij hem om heeft geen enkel moment meer gehad dat hij weg liep voor Boris , in tegenstelling zelfs, deze is nu meerdere keren voor Jack weg gelopen.
Ik dacht echt dat ik het niet goed zag want na zo'n eerste keer gaat er van alles door je heen natuurlijk maar ik heb het vanmorgen ook weer gezien want Jack zat buiten en Boris kwam van binnen en wilde naar buiten en ze kwamen elkaar tegen op ongeveer een meter van de achterdeur en Boris keek Jack al aan en ik zag aan zijn lichaamshouding dat hij iets wou doen.
Maar ik heb Jack gezegd dat hij moest blijven zitten, en ineens ging hij ook zitten en keek de andere kater recht in zijn ogen aan en ondertussen ben ik Jack blijven zeggen dat hij het goed deed en moest blijven zitten en Jack maakte zijn rug recht terwijl hij nog zat en Boris keek hem aan en maakte een grote boog om hem heen en liep de andere kant uit!!!!
Ik natuurlijk helemaal blij en overladen met complimenten die je maar kan bedenken, het arme ventje was zo gelukkig en viel direct op zijn rug en moest ik hem aaien, en spinnen dat hij deed, ik heb hem in geen jaar zo trots gezien. swing
Ik kan niet uitleggen hoeveel dat met me deed, mijn grote trotse lieve beer wordt langzaam aan weer zichzelf en hij loopt weer met opgeheven hoofd rond en niet met een lage rug en de staart tussen de achterpoten, nee hij heeft fier zijn staart in de lucht!!!
Ik vind dit echt onvoorstelbaar dat dit nu zo loopt, echt geweldig!

Ik weet ook wel dat er misschien nog een terugval kan komen maar daar zijn we op voorbereid, maar we blijven positief en het is al een zegen dat ik niet meer als een soldaat door het huis moet omdat die twee elkaar telkens in de haren vlogen, beiden zoeken nu hun eigen plek.
En nu probeert Boris de andere katten te pakken maar die durven hem wel aan en hij krijgt dan ook flink op zijn flikker en dan naait hij er maar weer tussenuit. Nee deze soldaat heeft nu een beetje meer rust in de kazerne!! ?lol

Natuurlijk heb ik weer iets anders moeten verzinnen op het koordje, ik had al een halsbandje gekocht om daar het hartje aan te maken want het waxkoordje bleef niet zitten maar nu heeft meneer ook het halsbandje afgekregen en hoe dat weet niemand maar hij lag op de vloer in de kamer met het hartje er gelukkig nog aan want die had ik vast gemaakt aan het halsbandje.
Dus nu heb ik een lint gepakt en die door het hangertje gemaakt en die om de nek, nu maar duimen dat hij blijft zitten! thumbsup

Wordt vervolgd _vingertjeso

Gemaakt door Kunena