Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
13 aug 2019
"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Werkzaamheden aan ‘t verhalenforum
Lieve lezers,

Momenteel zijn er wat problemen met de fotoweergave op ‘t forum. We zijn er hard mee bezig en vragen om begrip en geduld.
De Persjes hebben even vrij-af, geen nieuwe verhaaltjes en/of foto-momenten. Ze hebben een korte vakantie, zullen we maar zeggen.

Blijf ons vooral bezoeken, ook nu het even wat minder gaat!
De verhaaltjes blijven gewoon leesbaar...

Lees hier alles over de Litter-Robot elektrische kattenbak.

Onderwerp: Open-Air L.R.III in gebruik/Poezenvrouwtje forum

Probleempje - Litter robot-Open Air / binnenscherm verschoven 22 jan 2019 12:38 #24424

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 12861

Ja hoor.. natuurlijk op ‘t meest onmogelijke moment stond de LRIII weer te knipperen met het binnenscherm dat normaal links zit nu aan de rechterkant. Volledig geblokkeerd en met alle uitwerpselen van de poezels erin die toch heel nodig iets kwijt moesten !

*verdrietig*

Net nu Spotje al mijn aandacht opeist door haar ziek zijn met gebroken nachten waardoor je juist dit soort dingen er niet bij kan hebben. Het vereist geduld en juist dat is waar het nu een beetje aan ontbreekt. De vermoeidheid slaat toe maar toch...ik moet ermee aan de slag wil ik voorkomen dat de poezels een andere plek in huis gaan zoeken om hun behoeftes neer te leggen.

_sterretje veer wijst naar beneden en dat is fout (is niet op spanning nu...)

_sterretje Zo hoort de veer te staan wanneer hij 1/4 slag is gedraaid en op spanning is zoals het hoort

_huilen:
Aan de slag dus. LR uit ‘t kastje getrokken nadat de stroom eraf was gezet. Kap eraf en de zwarte sleutel aan de achterzijde uit het slot gedraaid (hier zit het binnenscherm aan vast en houdt deze op zijn vaste plek aan de linkerkant van de binnenzijde bol.
Schroevendraaier gepakt en de “zwarte sleutel” losgeschroefd. Aan de binnenkant zit een metalen veer die op spanning moet staan. Deze bleek niet goed meer op “spanning” te staan en dus met een grote schroevendraaier deze 1/4 slag gedraaid (zie foto) tot hij “klik-geluid” maakt.

Dan de zwarte sleutel weer op de achterzijde bol geschroefd terwijl ik aan de binnenzijde het scherm op zijn plek hield de sleutel na het vastschroeven weer in het “slotdag” gedraaid. Nu zit alles weer op zijn plek. Aan de binnenkant nog even een doekje erover en dan de kap erop, op zijn plek in het onderkastje geschoven en de stroom er weer op gezet. _happyrollin Meteen begon hij aan zijn draai-cyclus en draait nu weer zonder problemen! _vingertjeso

Scherm gewassen en met meubel-spray ingespoten...

Terug op zijn plek aan de linkerkant

He fijn als alles weer naar behoren werkt... nu kan ik mijn aandacht weer op Spotje richten en een beetje op mijzelf want ik ben doodmoe en moet echt mijn rustmomenten even nemen.
Ik hoop dat dit niet voor niets is geweest en ik iemand met hetzelfde probleem zo kan helpen om ‘t zelf op te lossen zonder onnodige kosten van een reparatie!
Succes!!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Probleempje - Litter robot-Open Air / binnenscherm verschoven 19 feb 2019 12:12 #24522

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_pffft:
_voetje Heb ik dit euvel van ‘t verschoven binnenscherm net op de benedenverdieping verholpen is nu die van poes Spotje aan de beurt op de bovenverdieping. Vandaag moet ik er echt aan geloven...zin of geen zin...het moet gefixt worden want anders krijg ik misschien meer problemen. Zo meteen dus alle moet bijeen rapen en even tijd inruimen om het weer op zijn plek te krijgen door de veer te spannen.

Wel moet dan heel de Unit onder het kastje uit...dat is nog een klusje want dan moet ik toch echt even op de knietjes.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Probleempje - Litter robot-Open Air / geel&rood licht knippert 01 mrt 2019 19:19 #24554

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Knipperend rood & geel licht op display LR-3 Open air

scratch Waar zit ‘t probleem, wel nu.. hier is de oplossing!

_voetje Hallo allemaal, vanmorgen kwam ik beneden en meteen schoot ik in de stress want de LR stond met knipperende lampjes op ‘t display en de bol stond half gedraaid waardoor de poezen er geen gebruik meer van konden maken. Snel de drolletjes op de plavuizen opgeruimd en gedweild met Dettol .

Kastje open en geprobeerd om met de RESET-toets ‘t probleem op te lossen, helaas niets werkte en er was geen beweging in de bol te krijgen. Uiteindelijk de stekker uit ‘t stopcontact getrokken, de volledige unit uit ‘t kastje onder ‘t aanrecht getilt, kap (bonnet) verwijderd en de bol eraf gehaald. Alles uitgezogen en met een vochtige doek schoongeveegd. Alles weer in elkaar gezet en de unit ingeschakeld...maar nee neennee weer hetzelfde euvel: bol start draai-proces maar stopt bijna direct en laat met de lichtjes zien dat het euvel niet verholpen is.

He verdorie...waar zit dan het probleem. Weer alles uit elkaar gehaald. Toen de contactpunten in de basis met platte brede kant van mijn schroevendraaier schoongekrabd zodat het goed contact maakt. Dan de connectiepunten van de kap (bonnet) voorzichtig iets gebogen zodat hij met zekerheid contact zal maken met de contactpunten in de basis. De bol draait niet feilloos rond maar wiebelt iets omhoog waardoor hij de kap omhoog drukt en dat kan veroorzaken dat de contactpunten hun connectie verbreken.

_voetje Daarna de twee kunststof-flappen die in de basis klikken goed naar buiten uitgebogen zodat ik ze naar binnen moet drukken bij het plaatsen van de kap (bonnet) in de basis. Dit moet daadwerkelijk “ klikken” bij het plaatsen. Deze zij-flappen zorgen dat bij het draaien de kap op zijn plaats blijft en de connectie tussen de basisunit en de kap verbonden blijft. Verbreekt deze ook maar 1 moment dan stopt de bol met draaien en geeft hij met de lichtjes aan dat er een “probleem” is.
Voor alle duidelijkheid heb ik foto’s geplaatst om het visueel te maken. Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen en dure reparatiekosten kan helpen voorkomen. Bij mij doet mijn LR-Open air ‘t weer swing Inmiddels ben ik er steeds handiger in geworden om zelf de problemen en storingen op te sporen en te verhelpen. Het probleem zat in de connectie die verbroken werd zoals ik in de foto-serie heb laten zien.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Probleempje - L.R-Open Air/ Bol draait met veel stopmomenten 16 mei 2019 14:18 #24863

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_pffft:
Probleempje: Bol draait met heel veel korte STOPmomenten !

*verdrietig*
_voetje Altijd vervelend als de L.Robot problemen geeft. We gaan er vanuit dat het allemaal draait maar het tegenwoordige KLOMPVORMEND kattengrit is van zo’n slechte kwaliteit dat het problemen geeft. De tot klomp-gevormde bollen zijn niet vast en plakken of aan de bodem vast ..of vallen uit elkaar en komen tussen het schone grit terecht.

Doordat de klompwerking niet goed is valt het soms vanaf grote hoogte naar beneden vanaf de rubber bodem die omhoog gedraaid staat. Dan is het dumpgat geopend waardoor het als een kwak natte drek neerploft en de detectiesensor besmeurd. Deze sensor is dan van slag en denkt dat de afvallade overvol is en stopt het proces. De bol draait dan met hoten en stoten en korte tussen-pauzes. Dit duurt de Persjes soms te lang (zeker in de ochtend na het ontbijt als er een rij trappelende poezen staat die zich willen ontlasten). :woohoo:

_voetje Zodoende maar weer de hele unit onderuit het kastjes getrokken en alle delen schoongemaakt en hem weer in elkaar gezet. Nu draait hij weer als een tierelier. Denk dus niet meteen dat je onderdelen moet vervangen of erger nog....hem ter reparatie aan moet bieden want dan is dat weggegooid en onnodig geld!
Beter even bellen of hier een berichtje plaatsen zodat ik je kan helpen het op te lossen. Je hebt er even werk mee maar dan geniet je kort daarna ook weer van een goed werkend apparaat. Poezen blij en jij aan de koffie als beloning!
:verliefd:

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Probleempje - L.R-Open Air/ Bol draait met veel stopmomenten 16 mei 2019 16:18 #24864

Jee vervelend weer he,ja de vulling is tegenwoordig ook niet je van het.
Ik heb nu greenwoods natural met bentoniet.
Klontert goed, plakt niet.
Groetjesss van Louisse,
een pootje

van al mijn viervoetige huisgenootjes.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Probleempje - L.R-Open Air/ goed grit Greenwoods Bentoniet 16 mei 2019 18:22 #24865

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
:Thanks_ Toppie, dat is fijn te weten!
Ga ik zeker op mijn lijstje zetten als jij daar goede ervaring mee hebt.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gemaakt door Kunena