Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
02 juni 2023

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

“Dagelijkse perikelen van ‘t poezenvrouwtje“

Avontuurlijke verhalen en belevenissen van de poesjes

Spotje, Trigger, Sumi, Zatou en kleine Kiki

Welkom en veel leesplezier!

Voor altijd in mijn hart: Tiamo ✞ , Sheva ✞ , Pepe ✞ , Shiye ✞ , Lieveke ✞ , Knoetje ✞
BOEKENKAST / met een boekje in een hoekje

Onderwerp:

Met een boekje in een hoekje. Lectuur over katten(belevenissen). 26 okt 2016 17:07 #20866

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023
Er is een nieuw boek uit van Veronique Puts over de belevenissen van haar katten Pernod en Cootje : Straffe Katten. ISBN : 9789022333075

Een fragment eruit :
Blanche
Al maanden draait er een witte kat rond ons huis. Omdat ze wit is en in Wallonië woont noemen we haar Dame Blanche. Onze conversatie verloopt in het Frans. Blanche doet zich dagelijks tegoed aan mijn all you can eat-brokkenbuffet in de buitenlucht. Daarna rust ze op mijn terrasstoelen. (Die met de nieuwe kussens, de oude vindt ze minder aangenaam.)
(...het duurt een hele tijd voor Veronique deze kat mag aaien...)
Pernod en Cootje denken er anders over. Ze staan rechtop tegen de binnenkant van de terrasdeuren een opera te zingen. In hun aria's hoor ik dat ze ernstig twijfelen aan mijn liefde voor hen. Want waarom zou ik me anders bezighouden met een andere kat.
(...dan mogen Veroniques katten ook kennismaken met Blanche...)
Cootje voert een paar schijnaanvallen uit met een dikke staart, maar laat zich snel door mij kalmeren. Na een minuutje of tien wil ze wel even snuffelen aan die witte bontjas. Pernod houdt zich aan zijn beproefde credo: als ik niet naar je kijk, besta je niet. Hij draait dus vastbesloten zijn hoofd de andere kant op en doet alsof alles normaal is. Alleen aan de stand van zijn oren zie ik dat hij niet bepaald op zijn gemak is. (...)
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met een boekje in een hoekje. Lectuur over katten(belevenissen). 26 okt 2016 18:05 #20867

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312
Hi Marleen,

Goed dat je er een stukje bij hebt geplaatst uit t boek want eerlijk gezegd nodigt de voorzijde met het ietwat akelige plaatje min niet uit dit te kopen ...laat staan het te lezen. De kaft schrikt mij meer af dan dat hij mij aantrekt terwijl het stukje tekst heel uitnodigend en boeiend overkomt!

Goede inschatting dus om het hier zo onder de aandacht te brengen...hoewel ik t boek zelf zou kaften als ik t zou lezen.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Met een boekje in een hoekje. Lectuur over katten(belevenissen). 26 okt 2016 20:48 #20868

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023
Ja, kaften is een goed idee, want het zwart is gevoelig voor vlekken. Nochtans moet je je niet laten afschrikken door de kaft, de stukjes zijn soms hilarisch. Als ik zin heb, plaats ik nog een fragmentje.
Zelf vind ik de kaft niet akelig, maar ik heb de andere boeken van deze schrijfster ook gekocht en ik weet waaraan ik me kan verwachten.
Een review :

Straf, hoe Veronique Puts met haar vierde kattenboek er opnieuw in slaagt een verzameling vlot leesbare, ontroerende, grappige en doordrongen-van-kattenliefde-verhalen te bundelen. Verhaal per verhaal word je mee op sleeptouw genomen in de wondere wereld van Cootje en Pernod, door de ogen van Veronique. Net zoals Cootje en Pernod bedreven zijn in de muizenvangst, zo is Veronique bedreven in het 'naar de keel grijpen' van de lezer. Met dat verschil dat de lezer achteraf er een heerlijk ontspannen gevoel aan overhoudt, wat van het gegrepen muisje vaak niet kan gezegd worden. De meeslepende verhalen van de onvoorwaardelijke liefde tussen kat en mens, onvatbaar voor sommige criticasters maar zo wezenlijk belangrijk voor vele kattenliefhebbers.Straf, haar pareltjes van foto's, beelden die tot de verbeelding spreken. Hoe ze het doet, die unieke momenten capteren. Hoe ze de karakters van haar katten zo herkenbaar in beeld weet te brengen.Straf, haar tekeningen en quotes tussen de verhalen en foto's door. Hoe ze met enkele rake woorden, in combinatie met prachtige tekeningen, 'de waarheid volgens katten' en volgens kattenliefhebbers treffend samenvat.En die waarheid is: elke pagina is een puur genot om te lezen, te bekijken, liefst met je eigen kat op je schoot die gelukzalig meespint op een ontspannen ritme, pagina na pagina.Die waarheid is ook: Veronique Puts is een bijzonder ge'kat'lenteerde veelzijdige dame, waarvan menig kattenliefhebber hoopt nog vele vervolgverhalen te mogen lezen.Straf!

Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Met een boekje in een hoekje/ katten psychisch helen/ voor baasje 15 nov 2016 19:23 #20994

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

_vingertjeso
Eindelijk ...gevonden, was er al lange tijd naar op zoek!

Zelf vind ik dit een boekje voor alle poezenbaasjes, geeft inzicht bij gedragsproblemen , fijn om zo nu en dan open te slaan en in te neuzen .
Een naslagwerk om in je boekenkast te hebben.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Met een boekje in een hoekje/ katten psychisch helen/ voor baasje 22 nov 2016 19:13 #21056

• louisse
  • louisse's Profielfoto
  • poezel
  • poezel
  • Ontvangen bedankjes 1943
Dat lijkt me een leuk boekje
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen

Met een boekje in een hoekje/ katten psychisch helen/ voor baasje 22 nov 2016 19:22 #21059

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Dat lijkt me een leuk boekje

Ik lees er iedere avond in er staan echt heel leuke stukjes en Wetenswaardigheden in. Zal wel eens een stukje plaatsen hier dan krijg je een idee!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Gemaakt door Kunena