nu zijn de katten t doelwit van onze Nederlandse bureaucratie…
Rene Schluter
Ik woon niet in Houten, maar ik vind het nogal wat dat de kat overal de schuld van krijgt, terwijl wij mensen 1,6 miljoen kippen per dag slachten. Verder hebben wij mensen er een puinhoop van gemaakt. Half Nederland is voor de boeren en in een groen grasland past geen weidevogel dan wel ander wild meer. En nu krijgen de katten de schuld. De mens moet zijn verantwoordelijk nemen en die niet bij de kat neerleggen. Belachelijk idee dus als er verder niks gebeurt.
Frans la Fontaine
Ik vind dat het verboden moet worden dat katten buitenshuis loslopen. Het is een huisdier en geen jager. Ze vermoorden volstrekt onnodig miljoenen vogeltjes. Vogeltjes waar wij veel plezier van hebben en die heel nuttig zijn. Vogeltjes eten muggen en luizen die in struiken zitten en ze zijn heel nuttig en deels beschermd. Poezen poepen en piesen in andermans tuinen en doden voor de lol vogeltjes. Goed dat het verboden wordt om ze los te laten lopen.
John Pronk
Katten horen helemaal nooit los buiten te lopen. Vroeger liepen er zwerfhonden op straat. Nu vinden we het heel normaal dat die er niet meer zijn. Elk baasje die zijn kat buiten laat lopen, zou een boete moeten krijgen. Wij hebben zelf katten, met een grote kattenren in de tuin. Zo kunnen de katten wel naar buiten, maar geen leed aanrichten bij de vogels. Bovendien kunnen onze kattenvrienden niet dood of aangereden worden door het verkeer.
Annelies Koster
Ten eerste horen katten gewoon buiten, niet binnen. Daarbij had ik elf katten, waarvan er één gek op vogels was en die kwam er overdag mee aan. De meesten waren meer van de muizen, wat bijzonder nuttig is. Of van de vliegen, wat ook nuttig is. En ik had er een die pindadoppen uit de tuin van de buren haalde en wormen uit de grond trok. Daarbij heb ik met twee van m’n katten meegemaakt dat ze een klap kregen van een vogel, hilarisch!
Jo Blankert
Prima, houden we de katten weer binnen. Kijken hoe snel we muizen- en rattenplagen krijgen. Dat zeuren over kattenpoep in je tuin vind ik sowieso een beetje sneu, want je moet waarschijnlijk vaker je auto en je ramen zemen, omdat er vogelpoep op zit.
Barry Schouten
Dan ook al die windmolens stopzetten, aangezien die meer vogels uit de lucht meppen en doden dan katten.
Poezenvrouwtje schrijft; Barry heeft hier wel een punt… windmolens richten veel schade aan .. ook groot aantal dodelijke slachtoffers onder met name de grote ( beschermde) roofvogels!
Janine Frederiks-Buist
Mensen die vinden dat katten binnen moeten blijven omdat het huisdieren zijn: prima, maar met dat argument wil ik ook geen hond meer buiten zien. Ik heb last van ongewenst snuffelende, blaffende en schijtende honden in het openbaar en hondenstront op veldjes waar de kinderen spelen. Laat je hond dan ook permanent binnen als huisdier en laat hem poepen in een bak in je eigen huis. Deal?
Hans Bakker
Katten horen niet thuis in de Nederlandse natuur, dus als je een kat hebt, dan moet je die gewoon binnen houden. Voor jezelf, je kat en de mensen uit je buurt. Lijkt me simpel.
Annet de Jager
Zeker terecht. Als we als mens een kip doden dan staat de hele pro-dierenfamilie op zijn achterste benen en als katten 20 miljoen vogels doden dan moet het kunnen. Beetje raar toch? Sowieso is een kat een huisdier, dus binnen houden. Scheelt gelijk ook heel veel poep en pies in mijn tuin en hopelijk kunnen de vogeltjes dit jaar dan wel veilig uitvliegen.
Rob Nuijten
Beetje vreemd om het probleem weg te schuiven naar andere dieren die thuishoren in de natuur. Feit blijft dat het leefgebied van onder andere de vogels toch echt het meest wordt geraakt door de mens. Om dan de balans te zoeken door het leefgebied van andere dieren nog sterker in te perken? Lijkt mij een vroege 1 april-grap.