Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
25 nov 2022

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Trigger, Spotje, Knoetje, Sumi, Zatou en kleine Kiki

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †

Onderwerp:

#Sumi’s katerstreken & avonturen - 2022 / Kater Sumi jammert veelvuldig … 05 okt 2022 05:48 #27435

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14649

Sumi …de dag na de extracties van 3 kiezen

thumbsup
Pff de klok staat op 05.00 uur deze ochtend als ik klaarwakker lig en kleine Kiki mijn puntje van mijn neus likt, ook Spotje komt overeind en begint mijn voorhoofd te likken. Dan zeg ik…kom we gaan eruit , kijken hoe ‘t met Sumi is deze ochtend. Eenmaal beneden worden we begroet door een opgewekte Sumi die mij miauwend een “goede morgen” wenst. Heerlijk om hem zo opgewekt te zien met zijn staart recht overeind loopt hij met mij mee de keuken in. Daar maak ik zijn pijnstilling klaar en geeft hem die op een schoteltje met wat smakelijke crème. Hij likt het vlot naar binnen. In de tussentijd maak ik ‘t verse vlees klaar en roer het tot een soort van “slobber” met warm water. Ook dit gaat er vlot in. Hij heeft natuurlijk honger want ja…gisteren heel de dag nuchter en gisteravond amper wat gegeten. Hij leek wat last te hebben van hechtdraadjes in zijn bek. De gaten zijn zo groot dat John ze altijd hecht.

Sumi is opgewekt en hoewel ik nog op mijn hoede ben merk ik duidelijk verschil. Hij snuffelt wat aan kleine Kiki haar kontje , deze blaast wat in reactie daarop maar ik zeg tegen haar… ik snap dat je nog wat angstig bent Kiki…maar geef Sumi een kans nu hij zonder pijn is. Hij komt nu heel nederig naar je toe en heeft geen kwaad in de zin. Kiki laat het toe dat hij snuffelt en samen lopen ze de kamer in naar het speeltje met de bal. Sumi houdt nog wat afstand en gaat op de haard-rand liggen toekijken hoe Kiki en Toutie samen met het oplichtende balletje spelen. Om de beurt geven ze er een mep tegenaan. Sumi blijft rustig toekijkend liggen …dit geeft mij moed dat het waarschijnlijk “ondraaglijke pijn” is geweest waardoor hij de aanvallen deed.

Eigenlijk hoop ik dat dit verleden tijd is…maar…we zullen zien, ook een stuk gewenning is natuurlijk aan de orde. Nu maken we een nieuwe start en hoop ik er het best van!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

#Sumi’s katerstreken & avonturen - 2022 / Kater Sumi na de ingreep … 08 okt 2022 13:25 #27451

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Kater Sumi na de ingreep…

paw Oh leuk…rozen, die zijn eetbaar, tof van vrouwtje dat ze die heeft neergezet.

_voetje Krijg ik eindelijk een gratis bosje roosjes (Pluswinkel geeft die vaak weg bij de kassa , anders moeten ze deze bosjes weggooien) waar ik zo blij mee ben. Dan vreet Sumi de mooiste rozenblaadjes eraf.

paw hmmm, knabbel, smek-smak, dat smaakt prima

paw vrouwtje zei er wat van dat ik aan de rozenblaadjes knabbelde, schijnbaar mocht dat niet en dus ben ik maar braaf hier gaan liggen.
Sinds ik geen pijn meer heb gedraag ik mij beter en wil ik mezelf van mijn goede kant laten zien.
Ik doe in ieder geval hard mijn best om mijn oude gedrag tot het verleden te laten behoren.

#Sumi’s katerstreken & avonturen - 2022 / Kater Sumi na de ingreep … 18 okt 2022 11:54 #27460

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Sumi is liever en aanhankelijker na de ingreep

Nu Sumi pijnvrij is lijkt hij een heel andere kater te worden. Ik denk echt dat hij heel veel pijn heeft moeten doorstaan de laatste jaren. Sinds de 3 kwelgeesten uit zijn bek zijn verwijderd begint hij een lieve aanhankelijke knuffelbeer te worden. Na het maken van een hefststukje op de voortafel en ervan genietend onder het genot van een glas hete Gemberthee ligt hij uitgeteld te slapen met zijn grote katerkop op mijn eet-plankje. Ik laat hem maar lekker slapen. Het is lang geleden dat ik hem zo ontspannen en languitgerekt heb zien liggen. Zijn lijf is volledig ontspannen. Even ploft de vraag in mij op waaarom ik niet eerder heb gezien dat hij niet ontspannen lag zoals een poezel dat kan als ze goed in hun vel zitten. Nu pas zie ik t verschil en weet ik dat hij veel pijn gehad moet hebben. Dit heeft hem Grumpie gemaakt …iets wat nu hopelijk verleden tijd is!
Het is fijn Sumi…om je weer te kunnen knuffelen en avonden lang tegen mij aan te mogen voelen in de hangstoel bij ‘t tv kijken. Want je bent zo’n leukerd en lieverd!
paw lekker bij vrouwtje in de hangstoel tegen haar aan liggen….

paw Ook mijn ondeugden komen weer naar boven, knabbelen handje_mond aan vrouwtjes rozenknoppen waar ze zo blij mee is…

#Sumi’s katerstreken & avonturen - 2022 / Kater Sumi na de ingreep … 25 okt 2022 09:11 #27476

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Sumi even in de gaten houden…hij slaapt wel erg veel !

Sumi krijgt geen pijnstillers meer en ik merk op dat hij nu wel heel erg veel slaapt en zich erg afzijdig houdt van de rest. Ook bij mij komen liggen doet hij niet meer. Hij verblijft hele dagen op een vaste ligplek in de achterkamer …daar ligt hij bijna heel de dag. Ik ga ook eens beter opletten of hij wel blijft eten…anders toch even terug naar de kliniek.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

#Sumi’s katerstreken & avonturen - 2022 / Kater Sumi opnieuw ziek… 26 okt 2022 09:19 #27477

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Gaat voor 2e dag op rij niet goed met Sumi..

Moeizaam gaat alles.. liefst alleen maar liggen

Lijkt of hij niet lekker kan gaan liggen.. duurt even voor hij zijn draai gevonden heeft.

Nog eens draaien nadat ik hem wat gedwang-voederd heb ( nu 2 dgn niet gegeten en van zijn plek)

Uiteindelijk ligt hij dan… komt niet meer van zijn plek !!

_voetje Dit kan zo niet langer, DA gebeld en mag hem om 11.15 u laten nakijken!
Pijnstillers gisteravond nog toegediend in de hoop verandering te constateren, helaas geen veranderingen!
Hopelijk weet ik straks meer, misschien toch nog ergens een fikse ontsteking in bek na de ingreep? Alleen kan ik hem niet goed in zijn bek kijken…

#Sumi’s katerstreken & avonturen - 2022 / Kater Sumi opnieuw ziek… 26 okt 2022 14:04 #27478

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Sumi echt niet in orde… ziek & hoge koorts

Vanmorgen een spoedafspraak gemaakt bij de DA-kliniek. Na mijn opsomming van Sumi’s huidige situatie inclusief de laatste 2 dgn dat hij niet meer wilde eten (alleen nog dwangvoederen) mocht hij deze ochtend komen.

Helemaal nagekeken en zijn buik gevoeld, hart geluisterd. 3 Hechtwonden van de extracties nog eens goed bekeken (1 moest de hechting nog oplossen de andere 3 wonden waren mooi geheeld en geen ontstekingen zichtbaar. Ogen, oren keel en neus bekeken. Enige opvallende waren de hoge koorts en de dunne ontlasting die aan de thermometer bleef hangen. Wat mij opviel was de nare lucht die ervan af kwam.

Begin oktober woog Sumi voordat hij gesedeerde werd 5,8 kg….daar bleek nu 1 pond van verdwenen ( niet onbelangrijk) .

Alles besproken en afgewogen kunnen we alleen maar constateren dat Sumi nu MOET gaan eten, normale ontlasting gaat krijgen en de koorts moet flink gaan zakken want die was nu 40,5 graden. Sumi heeft van DA Antibioticatabletten gekregen a 250 mg Metrobactin en een spuit tegen de pijn. Afgesproken dat Sumi’s situatie moet verbeteren en indien anders…vrijdag een spoedafspraak voor een nieuw onderzoek en beoordeling.

Sumi krijgt allemaal lekkere hapjes, liefst met veel vocht en dus ga ik kippenbouillon voor hem trekken met wat kippenvlees om te eten.Zo krijgt hij vocht binnen en ook wat zout…in dit geval na zoveel gewichtsverlies één MUST!Ik ga hem in de watten leggen. Die tabletten zijn erg groot en dat gaat met Sumi een hele uitdaging worden…hij laat zich niets ingeven neennee en dus heb ik de zware vijzel klaargezet om de tabletten te vergruizen, daarna iets lekkers erdoorheen roeren en dan met een meegekregen spuitje opzuigen en in de wangzak zien te spuiten…eens kijken wie er meer onder zit…ikke…of alles in Sumi’s wangzak handje_mond Oh ja..en omdat het vermoeden bestaat dat hij een fikse darminfectie heeft…deze brokjes, mocht hij ze straks willen gaan eten, voor nu is het nog even verwennen met een versgetrokken kippen-bouillonnetje met stukjes kip erin. Hoop dat hij ervan gaat smullen…de brokjes ..daar heeft hij nog geen trek in, maar ze staan er wel voor hem!

paw NOPE..hier heb ik geen trek in.. hoorde ik niet iets over een vers getrokken bouillonnetje met stukjes kip erin?:whistle:

paw Snel weer terug naar mijn vertrouwde plekje..hier lig ik al dagen ‘t liefst!

paw Dit mandje ken ik …hier ben ik ook in weggeweest naar die meneer met die witte jas aan…maar vrouwtje zegt dat ik niet mee hoef vandaag, sterker nog ze zegt dat ik eruit moet. Het is voor die grote dikke kater…die ruikt nu net als ik toen…naar zo’n chemisch -klinisch doktersluchtje.._Yuk!: snel eruit!
Dan kan vrouwtje hem weer opbergen in de garage!

Gemaakt door Kunena